آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

مشارکت مردم هرات در ساختار حکومت و اعمار زیربناها

تصدیق‌نامه چهل شورای انکشافی که از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی در گذرها و نواحی شاروالی هرات تاسیس شده، امروز طی یک مراسم توسط عبدالباقی پوپل، معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی و شاروالی هرات توزیع شد.



تصدیق‌نامه چهل شورای انکشافی که از سوی برنامه ملی میثاق شهروندی در گذرها و نواحی شاروالی هرات تاسیس شده، امروز طی یک مراسم توسط عبدالباقی پوپل، معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی و شاروالی هرات توزیع شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم که با اشتراک متنفذین، مسئولان شوراهای انکشافی، شورای مشورتی و آمران نواحی پانزده‌گانه در شاروالی هرات برگزار گردید، معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی از اعضای شوراهای انکشافی در محلات خواست تا در بخش تطبیق برنامه میثاق شهروندی دوشادوش کارکنان این برنامه و اداره شاروالی تلاش کنند.
عبدالباقی پوپل، معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی در مراسم توزیع تصدیق نامه‌های شوراهای انکشافی تازه تاسیس نواحی شاروالی هرات می‌گوید: معیار موفقیت شاروالی‌ها، رضایت‌مندی مردم است و باید شوراهای انکشافی به هدف تامین ارتباطات بهتر تقویت شوند.
همچنین معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید: قرار است مبلغ ۵۵۰ هزار دالر از طرف حکومت مرکزی در چوکات برنامه ملی میثاق شهروندی در اختیار یک گذر که شامل ۵ شورا می‌گردد، قرار گیرد.
این مقدار پول قرار است به‌خاطر برطرف کردن رفع چالش‌های محیطی و انکشاف محلات و گذرها براساس خواست مستقیم مردم به مصرف برسد.
براساس اظهارات معین شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی تطبیق برنامه ملی میثاق شهروندی می‌تواند به بیشتر مشکلات شهروندان هرات از ناحیه زیرساخت‌های شهری نقطه پایان بگذارد که این خود می‌تواند شهروندان را به داشتن آینده روشن امیدوار کرده و رابطه مستحکمی را بین شهروندان و نظام ایجاد کند.
در همین حال، سید عبدالوحید قتالی، شاروال هرات، بنیانگذاری چهل شورای تازه تاسیس در نواحی از جانب برنامه ملی میثاق شهروندی را در بهبود روابط مردم و دولت سودمند می‌خواند.
شاروال هرات ضمن ستایش از کارکرد اعضای شوراهای انکشافی محلات و گذرها خواستار همکاری‌ها و سهمگیری بیشتر مردم در پروژه‌های زیربنایی و ارایه دیدگاه‌های مناسب در اولویت بندی‌ها شد.
آقای قتالی به استناد بر این‌که شهر در اصل هویت شهروندان است، افزود که داشتن شهری پاک و مترقی همکاری صادقانه شوراها و شهروندان را می‌طلبد.
از این پس این چهل شورا می‌توانند نیازمندی‌های محلات خود را تشخیص داده و کار عملی در محلات فوق شروع شود.
همزمان مسئولان شوراهای انکشافی با ابراز قدردانی و سپاسگذاری از رییس‌جمهور جمهور غنی و مقام‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی بابت راه‌اندازی برنامه ملی میثاق شهروندی پشتیبانی همه‌جانبه‌شان را از برنامه‌های خدماتی و توسعه‌ای اعلام کردند.
برنامه ملی میثاق شهروندی برنامه بین‌الوزارتی است که قرار است طی ده سال در سه مرحله تطبیق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا