آخرین اخبارجهانسیاست

مشاور امنیت ملی بایدن: همچنان برای خروج از برجام تاوان می‌دهیم

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی امریکا در سخنانی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در ویانا گفت که واشنگتن در حال پرداخت تاوان تصمیم فاجعه‌بار خروج ترامپ از برجام است.


«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی امریکا گفت که این کشور در حال پرداحت تاوان تصمیم فاجعه بار خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران در زمان «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق است.
وی که در شورای روابط خارجی صحبت می‌کرد، گفت که مذاکرات در ویانا به خوبی پیش نمی‌رود و این به معنای آن است که هنوز راهی برای بازگشت به برجام نداریم.
مشاور امنیت ملی امریکا در ادامه گفت که واشنگتن از طریق کشورهای اروپایی به ایران گفته که از پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور آگاه است.
سالیوان، در حالی که اعتراف کرده که امریکا مقصر خروج از برجام است مدعی شده که صبر واشنگتن محدود است و با ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران، شانس بازگشت به توافق هسته‌ای کاهش می‌یابد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا نیز چندی پیش گفته بود که خروج امریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران اشتباه بسیار بزرگی بود.
دونالد ترامپ رییس جمهور سابق امریکا در ماه ثور سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق بین‌المللی که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا