آخرین اخبارجهان

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ از مقامش استعفا کرد

در پی انتشار خبرهای مبنی بر تماس‌های مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا با روسیه و بالاگرفتن فشارها در مورد ماهیت این تماس‌ها، وی از مقام خود استعفا کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از بی ‌بی ‌سی، در پی بالا گرفتن فشارها در مورد ماهیت تماس‌های مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، وی دوشنبه‌شب از مقام خود استعفا کرده است.
گزارش شده است که وی مایک پنس، معاون رییس‌جمهور و سایر مقام‌ها را در باره تماس‌هایش با روسیه، گمراه کرده بود.
استعفای یکی از بلندپایه‌ترین مقام‌های دولت امریکا در حالی صورت می‌گیرد که هنوز یک ماه از عمر کاری این دولت نگذشته است.
مایکل فلین در استعفانامه خود نوشته است که در دوره انتقالی، تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در واشنگتن داشته و «اطلاعات ناقصی» در باره این گفت‌وگوها به مایک پنس، معاون رییس‌جمهور ارایه کرده است.
اکنون دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، جنرال بازنشسته«کیت کلاگ» را به عنوان مشاور موقت امنیت ملی خود انتخاب کرده است. او در جریان مبارزات انتخاباتی، در باره امنیت ملی به دونالد ترامپ مشورت داده است.
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفته بود که ترامپ در حال ارزیابی شرایط حاکم بر تماس‌های آقای فلین با روسیه است.
پیشتر نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای گفت: نمی‌تواند مطمئن باشد که مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، منافع ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه را بالاتر از امریکا قرار نخواهد داد.
واشنگتن‌پست روز جمعه گزارش داده بود که آقای فلین اواخر ماه دسمبر، زمانی که باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین امریکا، تحریم‌های تازه‌ای را بر روسیه اعمال کرد، از سفیر این کشور در واشنگتن خواسته بود، در واکنش به تحریم‌های اکریکا خویشتنداری نشان دهد و اشاره کرده بود که دولت ترامپ این تحریم‌ها را به موقع دوباره بررسی خواهد کرد.
دولت اوباما ده‌ها دیپلمات روسی را اخراج کرد؛ اما رییس‌جمهور روسیه گفت: آن را تلافی نخواهد کرد و این سوظن را پدیدآورد که می‌تواند به خاطر تماس جنرال فلین بوده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا