آخرین اخبارافغانستانسیاست

مشتریان بانک‌ها اکنون تا ۴۰۰ دالر در هفته می‌توانند برداشت کنند

خبرگزاری دید: بانک مرکزی کشور می‌گوید که دارندگان حسابات انفرادی می‌توانند در یک هفته تا ۴۰۰ دالر امریکایی و یا ۳۰ هزار افغانی از حساب بانکی‌شان پول بکشند.


بانک مرکزی امروز چهارشنبه (۱۲ عقرب) با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که این مشتریان بانک‌ها همچنین می‌توانند در جریان یک ماه مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰ دالر و یا ۱۰۰ هزار افغانی پول از حساب بانکی خود برداشت کنند.
در اطلاعیه آمده که این اقدام به ‌‌منظور رسیدگی به مشکلات مردم و ایجاد سهولت در روند پرداخت سپرده‌های مشتریان اتخاذ شده است.
بانک مرکزی همچنین خطاب به بانک‌های تجارتی گفته است که بدون ارایه‌ دلایل و اسناد موجه نمی‌توانند پول را از حسابات انفرادی به حساب شرکت‌ها انتقال دهند.
از سویی هم، این بانک گفته است آن تعداد از مشتریان که پول‌های خود را از امروز به بعد به ‌طور نقد در حساب‌ها می‌سپارند، می‌توانند هر وقتی که خواسته باشند به ‌صورت مکمل برداشت و یا به حسابات دیگر انتقال دهند.
این بانک همچنین تأکید کرده است که برای فراهم ‌کردن بیشتر سهولت تلاش می‌کند.
بانک‌ها قبل از این به مشتریان فردی خود در هر هفته تنها اجازه‌ برداشت ۲۰۰ دالر یا ۲۰ هزار افغانی از حساب‌شان می‌دادند. کمبود پول در بانک‌ها از دلایل اصلی وضع این محدودیت خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا