آخرین اخبارجهانسیاست

انتقاد امریکا از نامه طا-لبان به کانگرس:

مشروعیت و حمایت با ایجاد دولت فراگیر به دست می‌آید

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان با انتقاد از نامه طا-لبان به کانگرس گفته است که سال‌ها واشنگتن به این گروه روشن کرده بود که اگر به دنبال تصرف نظامی باشند، کمک‌های غیربشردوستانه کاملاً قطع خواهد شد.

توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به تازگی در چند رشته توییت خطاب به طا-لبان گفته است که مشروعیت و حمایت با ایجاد حکومت فراگیر و احترام به حقوق بشر به وجود می‌آید.
وست می‌گوید که نامه طا-لبان به کانگرس ایالات متحده حقایق مربوط به بحران اقتصادی و انسانی افغانستان را غلط تفسیر می‌کند.
او افزوده است: مقامات ایالات متحده سال‌ها به طا-لبان روشن می‌کردند که اگر آن‌ها به‌جای صلح با هموطنان افغان از طریق مذاکره، به دنبال تصرف نظامی باشند. کمک‌های حیاتی غیرانسانی ارایه‌شده توسط جامعه بین‌المللی – در اقتصادی که به شدت به کمک‌ها وابسته است، از جمله برای خدمات اساسی – به طور کلی متوقف می‌شود. این اتفاق افتاد.
وست با بیان این‌که امریکا با دیپلماسی روشن و شفاف با طا-لبان ادامه می‌دهد، تصریح کرده است: مشروعیت و حمایت باید از طریق اقدامات مقابله با تروریزم، ایجاد یک دولت فراگیر و احترام به حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران – از جمله دسترسی برابر به آموزش و اشتغال به دست آید.
با این حال، نماینده ویژه امریکا می‌افزاید که ایالات متحده به حمایت از مردم افغانستان با کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.
به گفته وی، ایالات متحده در سال جاری ۴۷۴ میلیون دالر کمک به افغانستان فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا