آخرین اخبارافغانستانسیاست

ریس جمهور غنی:

مشکلات صرافان به اقدامات جدی و عاجل نیاز دارد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور شام روز گذشته به سلسلۀ دیدارهایش با اقشار مختلف شهر کابل، با رییس و اعضای شورای سرتاسری صرافان افغانستان دیدار کرد و مشکلات، پیشنهادات و خواست‌های آنان را شنید.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور شام روز گذشته به سلسلۀ دیدارهایش با اقشار مختلف شهر کابل، با رییس و اعضای شورای سرتاسری صرافان افغانستان دیدار کرد و مشکلات، پیشنهادات و خواست‌های آنان را شنید.
به گزارش خبرگزاری دید، این دیدار که در ارگ انجام شد در آن امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی دولت ساز، دادستان کل، سرپرست وزارت امور داخله و رییس امنیت ملی نیز حضور داشتند.
قاضی میرافغان رییس شورای سرتاسری صرافان افغانستان و عبدالرحمن زیرک سخنگوی این شورا، خواست‌ها، پیشنهادات و مشکلات صرافان را در عرصه‌های مختلف با رییس جمهور کشور، شریک ساختند.
آنان ضمن این که از برنامه‌های حکومت در زمینه‌های رشد اقتصادی، روند صلح، جلوگیری از غصب زمین و مبارزه با فساد حمایت خویش را اعلام کردند، گفتند که ما تنها صراف نه، بلکه صنعت کار و تجارت پیشه نیز می‌باشیم. فابریکات زیادی توسط صرافان ایجاد شده است و در راستای ترویج پول افغانی همواره تلاش به خرج داده ایم.
همچنان آنان شانزده مورد مشکلات اساسی شان را از جمله مشکل امنیت و اختطاف صرافان، تعدیل شماری از ماده‌های قواعد، لوایح و مقررات بانک مرکزی افغانستان، توجه به دوسیه‌های صرافان، توزیع پاسپورت تجارتی، توزیع دوباره جوازها، توزیع جواز حمل سلاح، موجودیت افراد مسلح غیر مسئول که باعث آزاد و اذیت صرافان می‌شوند، برخورد غیر مسلکی پولیس و نهادهای عدلی و قضایی در بعضی موارد، مشکلات در انتقال پول و حضور نمایندۀ صرافان در شورای عالی دافغانستان بانک و شورای عالی اقتصاد بیان داشتند.
رییس جمهور غنی پس از شنیدن مشکلات صرافان، گفت که مشکلات شما جدی است و به اقدامات جدی و عاجل نیاز دارد. وی افزود که قانون اساسی افغانستان به سؤاستفاده و زورگویی اجازه نمی‌دهد.
آقای غنی با تاکید به ارگان‌های مربوطه هدایت داد تا به تمام قضایای صرافانی که تحت بازداشت قرار دارند، رسیدگی عاجل صورت گیرد.
رییس جمهور کشور گفت که یک گروپ ویژه مبارزه با اختطاف از سوی امنیت ملی و وزارت امور داخله به همکاری دادستانی ایجاد گردد، تا این مشکل جدی سرمایه گذاران به خصوص صرافان به زودترین فرصت حل گردد.
آقای غنی از دادستان کل خواستار اصول و قوانین واضح در قسمت مدیریت جرایم سنگین شد و همچنان گفت: به قضایای مربوط به صرافان در چهارچوب قوانین کشور رسیدگی صورت گیرد.
محمد اشرف غنی در اخیر سخنانش گفت که به منظور حل مشکلات صرافان با وزارت‌های مالیه و امور داخله، بانک مرکزی افغانستان و دادستانی کل کشور نشستی را برگزار نموده و در جلسۀ با صرافان، نتیجه صریح اقدامات خویش را شریک خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا