آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

در نشست کمیسیون انتخابات و مسئولان امنیتی:

مشکل غزنی را حکومت حل می‌کند/ با دوستم تفاهم شده و دفاتر شمال کمیسیون باز می‌شود

نشست مشترک کمیسیون انتخابات و ارگان‌ها امنیتی به منظور بررسی چالش‌های امنیتی فرا راه انتخابات در نقاط ناامن کشور، به ویژه ولایت غزنی در این کمیسیون برگزار شد.



نشست مشترک کمیسیون انتخابات و ارگان‌ها امنیتی به منظور بررسی چالش‌های امنیتی فرا راه انتخابات در نقاط ناامن کشور، به ویژه ولایت غزنی در این کمیسیون برگزار شد.
این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که کمتر از سه ماه دیگر به برگزاری انتخابات مانده و هنوز مشکل ولایت غزنی حل نشده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ارائه معلومات در مورد پیشرفت‌ها و چالش‌های عملیاتی، آماده‌گی برای تأمین امنیت روند انتخابات، ارائه اطلاعات در رابطه به ولایت غزنی و تصمیم‌گیری جهت رسیده‌گی به مشکلات آن ولایت آجندای مطروحه در این نشست بود.
وسیمه بادغیسی معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات می‌گوید: تا اکنون بیشتر از۹ میلیون رای دهنده در سراسر کشور ثبت نام شده‌اند که از این میان بیش از ۵ میلیون آن مردان و متباقی آن را زنان، کوچی‌ها و اهل هنود تشکیل می‌دهد. از سویی هم، روند ثبت نام در ۱۱۲ مرکز تمدید شده تکمیل و پروسه برگشت مواد از این مراکز آغاز شده است.
همچنان مطرح شد که روند ثبت نام منسوبان نیروهای امنیتی، محبوسان و مریضان در ۲۹ ولایت کشور آغاز گردیده و قرار است تا پایان این هفته ادامه یابد.
معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات پس از استماع گزارش، انتخابات را روند ملی خواند و از اداره های ذیربط و نهاد های امنیتی خواست، تا کمیسیون مستقل انتخابات را در رابطه به موارد یاد شده همکاری جدی نمایند.
در همین حال، اختر محمد ابراهیمی معیین ارشد امنیتی وزارت امور داخله گفت که با معاون نخست ریاست جمهوری تفاهم شده است، تا مراکز بسته شده انتخاباتی در برخی ولایت‌های شمال که از سوی اعتراض کننده‌گان فعالیت شان متوقف شده بود، دوباره به فعالیت آغاز کنند.
از سوی دیگر، معیین اداره مستقل ارگان‌های محلی، مشکل غزنی را در هماهنگی با بزرگان قومی و حکومت حل شدنی می‌داند،
او وعده نمود که در این راستا کمیسیون را همکاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا