آخرین اخبارافغانستان

معارف هلمند با طالبان موافقت‌نامه امضا کرد

بر اساس توافقنامه‌ای که بین مسئولان معارف هلمند و طالبان به امضا رسیده است، مکاتب دولتی بدون محدودیت می‌توانند در این ولایت فعالیت کند.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس اسناد منتشر شده، مسؤلان ریاست معارف هلمند توافقنامه‌ای را با طالبان امضا کرده‌اند که بر اساس آن، مخالفان دولت در مناطق تحت اداره خود مانع فعالیت معارف و مکاتب نخواهند شد.
گفته می‌شود، طالبان گفته‌اند که در صورت مانع فعالیت مکاتب در این ولایت نمی‌شوند که نقش نظارت‌کننده بر مکاتب داشته باشند.
هرچند تاکنون منابع رسمی طالبان در هلمند و مسئولان معارف آن ولایت امضای این توافقنامه را رسماً تایید نکرده‌اند، اما قبل از این طالبان در ولایات مختلف بارها اعلام کرده بودند که آنان با فعالیت‌های معارف و مکاتب مخالفتی ندارند.
با این همه اما، در مناطق تحت اداره طالبان مکاتب دخترانه فعالیت چندانی ندارد و در بسیاری از مناطق تحت اداره آن گروه، دختران به مکاتب نمی‌روند و یا اگر بروند از دوره ابتدایی بیشتر ادامه تحصیل داده نمی‌توانند.
گفتنی است که در یک گزارش بی بی سی فارسی از هلمند، گروه طالبان بر شفاخانه‌ها نیز نظارت کرده و آن را در اداره خودشان داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا