آخرین اخبارافغانستانحکومت

معاش رییس جمهور و معاونانش کاهش می‌یابد

وزارت مالیه می‌گوید که از معاش رییس جمهور، معاونانش، اعضای کابینه و مقامات بلندپایه کاسته شده و بر معاش معلمان و کارمندان پایین رتبه افزوده خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه‌ شب گذشته در توییترش نوشت که معاشات آموزگاران و کارمندان پایین‌‌رتبه‌ غیرنظامی دولت در سال مالی ۱۴۰۰، به‌صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.
پاینده گفته است که برای تمویل ازدیاد معاشات آنان، معاشات و تعداد مشاورین داخلی (ان‌تی‌ای) بررسی و کاهش می‌یابد.
او نوشته است که حکومت افغانستان مصمم است تا از معاشات رییس‌ جمهور، معاونین رییس‌ جمهور و اعضای کابینه‌ و سایر مصارف به منظور تمویل ازدیاد معاشات آموزگاران و کارمندان پایین‌رتبه‌ غیرنظامی دولت، بکاهد.
مجلس نمایندگان تاکنون دو بار طرح بودجه دولت را برای سال ۱۴۰۰ به دلایلی چون حذف شماری از پروژه‌ها، شامل شدن برنامه دسترخوان ملی که از سوی آن‌ها قبلاً رد شده، یکسان نشدن معاشات کارمندان و چند دلیل دیگر رد کرده است.
هم‌چنان مجلس ادعا دارد که پول زیادی به کُدهای احتیاطی اختصاص یافته و نیز برنامه دسترخوان ملی برخلاف توافق آن‌ها در پیش‌نویس بودجه گنجانیده شده؛ اما آنچه بیش‌تر از همه ورد زبان‌ها است و باعث شده است که قشر عظیمی از مردم از موقف مجلس دفاع کنند، بحث یک‌سان‌سازی معاشات کارمندان دولتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا