آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

معاون رییس جمهور از کندی روند تصویب قوانین در پارلمان انتقاد کرد

سرور دانش معاون دوم ریاست‌ جمهوری می‌گوید با وجود پیشرفت‌ها در زمینه قانون‌گذاری هنوز قوانین معیاری و مطابق شرایط زمان در کشور وجود ندارد.

سرور دانش معاون دوم ریاست‌ جمهوری می‌گوید با وجود پیشرفت‌ها در زمینه قانون‌گذاری هنوز قوانین معیاری و مطابق شرایط زمان در کشور وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای دانش امروز (پنج‌شنبه، ۲۸) در نشستی که پیرامون شرح «کود جزا» برگزار شده ‌بود، گفت که فقدان شرح قانون از چالش‌های جدی قوانین کشور به ‌شمار می‌رود.
او همچنین افزود که در نهادهای علمی و آموزشی نیز در مورد شرح قوانین هیچ توجه صورت نگرفته و این نهادها دچار فقر علمی از ناحیه شرح قوانین هستند.
سرور دانش در بخشی از سخنانش، از زمان‌گیرشدن تصویب قوانین در شورای ملی نیز انتقاد کرد.
او با اشاره به جنجالی‌شدن قانون حمایت از کودکان در مجلس نمایندگان گفت که تصویب قانون حمایت از کودکان، پنج سال را در برگرفته‌ است.
معاون دوم ریاست‌ جمهوری افزود، صدها قانون در انتظار تصویب شورای ملی است و باید روند تصویب قوانین تسریع شود.
گفتنی ‌است که فرمان تقنینی رییس ‌جمهور با نام قانون حمایت از حقوق کودکان،‌ سرانجام پس از چند سال جنجال در مجلس نمایندگان،‌ چندی پیش تصویب شد؛ اما ادامه اعتراضات، در نهایت موجب شد تا نمایندگان بار دیگر درباره آن بحث کنند و تصمیم بگیرند.
بخش جنجالی این قانون،‌ تعیین ۱۸ سالگی به عنوان سن پایان دوره کودکی است؛ اما برخی از اعضای مجلس نمایندگان با این ماده موافق نبودند.
مخالفان با استناد به ماده سوم قانون اساسی استدلال داشتند که سن ۱۸ سالگی برای کودک با ارزش‌های دین اسلام در تضاد است. به باور این دسته از نمایندگان، کودک به کسی گفته می‌شود که علایم بلوغ در او مشاهده نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا