آخرین اخبارجهانسیاست

معاون مشاور امنیت ملی ترامپ هم بر طرف شد

پاکسازی‌های بولتون در تیم امنیت ملی امریکا ادامه دارد و در راستای آن، سومین نفر هم که مشاور امور راهبردی و از اعضای حلقه اولیه یاران ترامپ بود، استعفا کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در ادامه استعفاهای سریالی حلقه اولیه یاران «دونالد ترامپ» رییس‌ جمهور امریکا، «نادیا شادلو» معاون مشاور امنیت ملی در امور استراتژیک هم از سمت خود استعفا داد و گفته که تا پایان ماه جاری میلادی، از کاخ سفید خارج می‌شود.
شادلو سومین نفر از تیم امنیت ملی امریکاست که در روزهای اخیر و پس از تکیه زدن «جان بولتون» بر مسند مشاور امنیت ملی رییس ‌جمهور امریکا، استعفا می‌دهند یا اخراج می‌شوند.
آن‌طور که سی. ان. ان. گزارش داده، نادیا شادلو ابداع‌گر شعار «اولویت با امریکاست» ترامپ بوده و روز سه‌شنبه پس از نوشته شدن استعفانامه وی، دولت امریکا از وی به خاطر خدماتش به دولت چهل و پنجمین رییس ‌جمهور این کشور، قدردانی کرده است.
نادیا شادلو پیش از تقدیم استعفانامه خود به جان بولتون، با وی دیدار می‌کند و می‌گوید که این استعفا، برای باز گذاشتن دست بولتون در چینش نیروهای خود در تیم امنیت ملی امریکا است.
از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، تاکنون ۴۶ نفر از اعضای تیم وی یا استعفا داده‌اند و یا اخراج شده‌اند. حتی خود جان بولتون که عامل پاکسازی‌های اخیر در شورای امنیت امریکاست، سومین نفر است که در کابینه ترامپ، به این سمت مهم منصوب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا