آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

معتادان مواد مخدر در هرات جمع‌آوری می‌شود


اتحادیه مراکز ترک اعتیاد در ولایت هرات با همکاری اداره مبارزه با موادمخدر این ولایت، ۷۰ معتاد به مواد مخدر را از سطح شهر جمع‌آوری کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، این پنجمین دور جمع‌آوری معتادان سطح شهر هرات طی سال جاری است که توسط کمیسیون جمع‌آوری معتادان صورت گرفته است.
به گفته مسئولان اتحادیه مراکز ترک اعتیاد در هرات، این افراد در ۱۱ مرکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار خواهند گرفت و سپس معتادان خارج از هرات به ولایات‌شان انتقال خواهند یافت.
در جمع معتادان جمع‌آوری شده دو کودک ۷ ساله نیز هست.
نور احمد عرب رییس اتحادیه مراکز ترک اعتیاد هرات می‌گوید: این افراد در ۱۱مرکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار خواهند گرفت.
به گفته عرب، وضعیت اعتیاد در هرات رو به افزایش است و این چالش تا حدی گسترش یافته که کنترول آن از توان دولت نیز خارج شده است.
در همین حال، غلام جیلانی دقیق رییس مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید: ادارات محلی هرات وابسته به کمک مرکز اند و در زمینه همکاری با مراکز ترک اعتیاد نیز از وزارت مبارزه علیه مواد مخدر درخواست کمک شده است.
از سویی هم، حمیدالله نصرت‌زاده مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس هرات می‌گوید: با کمیسیون جمع‌آوری معتادان هرات که به دستور والی هرات ایجاد شده همکار اند.
نصرت‌زاده می‌افزاید: اداره شان در زمینه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر نیز قاطع برخورد خواهد کرد.
اعتیاد چالش بزرگی است که طی دهه‌های گذشته به میان آمده و هر روز دامنه آن در افغانستان به‌ویژه در ولایت هرات رو به افزایش است.
سید غفور هاشمی – خبرگزاری دید- هرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا