آخرین اخباراسلایدشوجهان

معترضان ارمنی اعتصاب کردند

براساس گزارش‌ها معترضان ضد دولتی در ارمنستان بیشتر خیابان‌های اصلی ایروان، پایتخت این کشور را مسدود کرده‏اند و به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.
حضور معترضان در خیابان‌ها به درخواست نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان صورت می‌گیرد.
درعین حال، در سراسر ارمنستان اعتصاب سراسری اعلام شده و کارمندان بخش‌های خصوصی و دولتی هم به این اعتصاب پیوسته‌اند. بیشتر مکاتب و دانشگاه‌ها هم تعطیل شده و دانش‌آموزان و دانشجویان به تظاهرات پیوسته‌اند.
طبق گزارش‌ها، مرزهای زمینی ارمنستان هم برای مدتی از سوی معترضان مسدود شدند. مسیر میدان هوایی ایروان به مرکز شهر مسدود شده که باعث شده مسافران ورودی به ایروان با پای پیاده عازم مقصد خود شوند.
روز گذشته، در نشست مجلس ارمنستان، حزب حاکم جمهوری‌خواه که کنترول مجلس را در دست دارد، جلو نخست‌وزیری آقای پاشینیان را گرفت و به دنبال آن آقای پاشینیان خواهان نافرمانی مدنی شد.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی از ایروان، فضای حاکم بر شهر به رغم خشم معترضان از اقدام روز گذشته نمایندگان حزب حاکم، شبیه جشن است و در گوشه و کنار شهر معترضان در حال رقص و شادی هستند.
مجلس ارمنستان قرار است تا چند روز آینده یک بار دیگر در مورد نخست‌وزیر جدید رای‌گیری کند و در صورتی که نتواند در این مورد تصمیم بگیرد، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا