آخرین اخباراجتماعافغانستان

معترضان در هرات از دولت خواستند نتایج بررسی‌ها را پنهان نکند

شماری از شهروندان ولایت هرات به خاطر محکومیت قتل‌ عام افراد ملکی و مکتوم ماندن نتایج بررسی حوادث تروریستی اخیر و حمایت از نیروهای امنیتی امروز اقدام به راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، مظاهره‌کنندگان از چهار راه معارف هرات الی مقابل ساختمان مقام ولایت، راهپیمایی نموده و از دولت خواستار تامین امنیت، تامین عدالت و برابری شدند و همچنین اعلام کردند که باید رخدادهای تروریستی پی‌گیری شده و نتایج بررسی‌ها از مردم پنهان نماند.
محمد صادق یوسفی، مسئول ستاد برگزاری این راهپیمایی گفت: نسل‌کشی سیستماتیک هزاره‌ها و حمله بر تجمعات مدنی و اماکن مذهبی، کار دشمنان دین و انسانیت است و از دولت و نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی خواست که ضمن بررسی همه‌جانبه این قضایا توسط نهادهای بی‌طرف و پاسخگو با تدابیر لازم امنیتی جلو تکرار آن را بگیرد.
وی افزود، مکتوم ماندن نتایج حوادث و حملات تروریستی سبب ناامیدی و سوءظن مردم نسبت به حکومت شده است.
یوسفی، از حکومت خواست تا نتایج بررسی آن رخدادها را با رسانه‌ها و مردم شریک ساخته و عاملان قضایا را روشن و به قانون و عدالت بسپارند.
مسئول ستاد برگزاری مظاهره، در ادامه عنوان کرد، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مبارزان صادق این کشور اند و حمایت خویش را از آنان اعلام می‌کنیم.
وی همچنان تاکید کرد که حکومت با درنظرداشت قانون احکام ترفیع و استخدام را اجرایی کند.
موصوف، به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری مراسم‌های مذهبی اشاره کرده و از دولت به گونه جدی خواهان تامین امنیت شد.
از سوی هم خانم رضایی یک تن از اشتراک‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که دانشجوی مکتب است، گفت: ما این روزها با خیال راحت به مکتب رفته نمی‌توانیم. وقتی از خانه بیرون می‌شویم هم خودمان نگران هستیم و هم خانواده‌های مان.
وی اشاره کرد که مکتب ما از سوی گروه‌های افراطی تهدید شده و از دولت می‌خواهیم در قسمت تامین امنیت بیشتر تلاش کنند.
در همین حال، عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پولیس هرات، حمایت مردم از نیروهای امنیتی را بیانگر خدمت صادقانه پولیس و دیگر نیروهای امنیتی عنوان کرد.
وی اطمیینان داد که امنیت در ایام محرم تامین است و تدابیر لازم برای حفاظت از مردم و تجمات مذهبی در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا