آخرین اخباراجتماعافغانستان

معترضان در هرات خواهان توقف فعالیت شرکت مسافربری«ابدالی» شدند

برخی از عالمان دین، فعالان مدنی و استادان دانشگاه ولایت هرات در یک نشست اعتراضی خواهان بررسی رویدادهای اخیر ترافیکی در مسیر شاهراه هرات- قندهار شده و پافشاری کردند که فعالیت شرکت مسافربری«احمدشاه ابدالی» باید متوقف شود.
به گزارش خبرگزاری دید، این معترضین در هرات از مردم خواستند دیگر با موترهای مسافربری ابدالی مسافرت نکنند، تا رویدادهای پی‌هم ترافیکی متعلق به این شرکت بررسی جدی شود.
همچنان این معترضان دولت را در مقابل این رویدادها به بی‌توجهی متهم کرده و می‌گویند که دولت باید جلو فعالیت شرکت مسافربری ابدالی را بگیرد.
سید اعظم کبرزانی، نماینده مردم در شورای ولایتی هرات، گفت: دولت در بررسی چگونگی کارکرد شرکت مسافربری ابدالی کم‌کاری کرده است.
وی موافق با تحریم ‌کردن این شرکت بوده و از جوانان خواست تا برای جلوگیری مسافرت مردم با موترهای این شرکت مسافربری کمپاین به راه بیاندازند.
از جانبی هم مسوولان اداره تنظیم ترانسپورت زمینی هرات از برخورد جدی با شرکت مسافربری ابدالی خبر می‌دهند.
حشمت‌الله سروری، سخنگوی اداره تنظیم ترانسپورت زمینی هرات، می‌گوید: چگونگی فعالیت برخی از شرکت‌های ترانسپورتی تحت بررسی این اداره قرار دارد و بعد از بررسی دقیق با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد که احتمال مسدود و یا جریمه‌شدن برخی از این شرکت‌ها وجود دارد.
گفتنی است که در روزهای اخیر حادثات ترافیکی پی‌هم موترهای مربوط به شرکت مسافربری ابدالی در شاهراه هرات-قندهار برای مردم تکان‌دهنده بوده که ده‌ها زخمی و کشته برجای گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا