آخرین اخباراجتماعافغانستان

معترضان غوری: دیگر حیله و دروغ حکومت را باور نداریم


غوری‌های مقیم هرات همنوا و هم‌صدا با باشندگان ولایت غور، امروز در مقابل ساختمان ولایت هرات دست به اعتراضی مدنی زدند و بر خواست‌های غوریان معترض پافشاری کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، معترضان غوری مقیم هرات گفتند: مردم غور در طول بیش از ۱۵ سال گذشته با تمام محرومیت‌ها و بی توجهی دولت، در تمام پروسه‌های ملی اشتراک کرده و از برنامه‌های دولت حمایت کرده‌اند. با این جود پیوسته از جانب حکومت مرکزی دست رد به سینه آنان و خواسته‌های برحق شان زده شده است.
این معترضان خواهان انکشاف متوازن در تمام نقاط کشور شده و برای ولایت شان خواستار سرک، برق، بیمارستان، آب آشامیدنی و امنیت هستند.
آنان خاطرنشان ساختند:« دیگر به حیله‌ها و دروغ‌های چندین ساله حکومت باور نکرده و هشدار می‌دهیم تا به خواسته‌های مان رسیدگی نشود دست از اعتراض برنخواهیم داشت.»
در همین حال، غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در پارلمان با اشتراک در این تجمع اعتراضی گفت: « مردم غور حقوق شان را مطالبه می‌کنند و حکومت مرکزی باید صدای عدالت خواهانه شان را بشنود و به حق شان رسیدگی کند.»
وی افزود که باشندگان حوزه غرب به صورت متحد و یکپارچه برای بدست آوردن حقوق شان مبارزه می‌کنند.
از سویی دیگر سید مسعود حسینی استاد دانشگاه هرات، دادخواهی فعلی را تنها مربوط به مردم غور ندانسته بلکه مربوط به مردم هرات نیز خواند.
او گفت: دولت مرکزی با شاهراه هرات_غور و غور_کابل به گونه سیاسی برخورد کرده و مخالف پیوند مردم این ولایات است.
غوریان مقیم هرات درحالی حمایت‌شان را از معترضان ولایت اصلی‌شان اعلام کردند که اعتراض ساکنان ولایت غور تحت نام جنبش « راه و روشنی » وارد پنجمین روز خود شده و تا کنون مسئولان حکومت مرکزی به خواسته‌های شان پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا