آخرین اخباراجتماعافغانستان

معترضان هراتی: ترامپ فرعون عصر حاضر است، بهتر است مسلمان شود

هزاران تن از شهروندان ولایت هرات در غرب کشور روز گذشته، (جمعه ۱۷ قوس) پس از نماز جمعه طی يک گردهمايی، به رسميت شناخته شدن بيت‌المقدس را به‌عنوان پايتخت اسرایيل توسط امريكا نكوهش كردند.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل‌الرحمان انصاری یک تن از علمایی که در این همایش مردمی سخنرانی می‌کرد گفت که دونالد ترامپ با این عمل خود ثابت ساخت که نابودی امریکا و اسراییل نزدیک شده‌است.
او ادامه داد: نظامیان امریکایی از این پس در هیچ یک از کشورهای اسلامی در امنیت کامل زنده‌گی نخواهند کرد.
این عالم دینی در ولایت هرات خطاب به مسلمانان جهان می‌گوید از این به بعد دیگر از دالر امریکایی در معاملات تجاری خود استفاده نکنید.
همچنین محمد عارف حبیبی از جمله افراد حاضر در این همایش، می‌گوید: « ترامپ رییس‌ جمهور امریکا فرعون امروزی است که مانند یک تجاورگر در برابر اسلام عمل می‌کند.»
به گفته او به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل از سوی امریکا به معنای جنگ جهانی سوم میان جهان اسلام و امریکا نیز خواهد بود.
با این وجود، نعیم رضایی فرد دیگری که در این همایش اشتراک کرده گفت که:« ترامپ دست از این اعمال حساسیت برانگیز بردارد و برعلاوه این عمل، بهتر است بیاید مسلمان شود.»
او می‌گوید اگر رییس‌جمهور امریکا حرف‌اش را پس نگیرد تمام نیروهای امریکا در افغانستان، عراق و سوریه آرام نخواهند ماند.
موصوف امریکا و اسراییل را دو کشور تجاوزگر در برابر جهان اسلام عنوان کرد و گفت که بیت‌المقدس همیشه از مسلمانان می‌باشد و همیشه است.
هفته گذشته دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا بيت‌المقدس را به‌عنوان پايتخت اسراييل به رسمیت شناخت و
این حرف ترامپ واکنش تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را به همراه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا