آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

معرفی اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات

بربنیاد فرمان رییس‌ جمهور محمد اشرف غنی، اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات تعیین شد. در این تحول، ۵ نفر به عنوان اعضای جدید کمیسیون از میان ۱۵ نفر انتصاب شده است.

بربنیاد فرمان رییس‌ جمهور محمد اشرف غنی، اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات تعیین شد. در این تحول، ۵ نفر به عنوان اعضای جدید کمیسیون از میان ۱۵ نفر انتصاب شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالسبحان رئوف معاون پالیسی، نظارت و ارزیابی ریاست دفتر ریاست جمهوری که متن این فرمان را روز یکشنبه در نشستی به مناسبت معرفی اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات می‌خواند، افزود: بربنیاد فرمان رییس‌ جمهور از میان ۱۵ تن از افراد واجد شرایط عضویت این کمیسیون، ۵ تن آنان هر یک عین‌الدین بهادری، زهرا موسوی، حمدالله ارباب، نجیبه مرام و فضل باری بریالی، به حیث اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات تعیین شده‌اند.
محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، در این نشست به نمایندگی از حکومت اطمینان داد که برای تطبیق احکام قانون دسترسی به اطلاعات از تمام امکانات استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر آن که رعایت قانون دسترسی به اطلاعات تمام ادارات را شامل می‌شود گفت: هر اداره در پرتو قانون مکلف به ارائه اطلاعات می‌باشد.
معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به آن‌که وظایف کمیسیون دسترسی به اطلاعات بی‌نهایت سنگین و برای کشور سرنوشت‌ساز است از اعضای جدید این کمیسیون خواست که در انجام این مسئولیت بزرگ شهامت به خرج دهند و با استقلالیت عمل کنند.
آقای دانش صلح با مخالفان را از اولویت‌های اصلی حکومت دانست و گفت که حکومت و مردم از هر نوع اقدام صلح‌جویانه استقبال کرده و می‌کنند، اما افزود که ملت افغانستان در یک و نیم دهه اخیر دستاوردهای مهمی داشته‌ است که در مقابل صلح هم نمی‌توان از آن دست برداشت و آن آزادی بیان و رسانه‌های آزاد در کشور است.
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: ۵ تنی که به عنوان اعضای جدید کمیسیون دسترسی به اطلاعات معرفی شده‌اند، زمان کاری سه تن آنان ۵ سال و دو تن دیگر ۳ سال می‌باشد.
وی افزود که این اعضا صرف برای یک دوره تعیین شده‌اند.
در همین حال، سید اکرام افضلی سرپرست پیشین کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت: کمیسیون در سه و نیم سال گذشته در زمینه‌های رسیدگی به شکایات راه‌اندازی کمپاین‌های آگاهی‌دهی عامه، ایجاد و نظارت از ادارات مسئول اطلاع‌رسانی و ارتقای ظرفیت بیش از ۳ هزار تن در زمینه آگاهی‌دهی از حق دسترسی به اطلاعات دستاوردهایی داشته و استراتژی ملی دسترسی به اطلاعات را نیز تدوین کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا