آخرین اخباراسلایدشو

معرفی نشدن« خدای‌نظر» به دادستانی جنجالی شد

پس از فیصله هفته گذشته هیئت بررسی کننده فساد در مجلس نمایندگان مبنی بر معرفی شدن خدای‎نظر نصرت رییس دبیرخانه مجلس به اتهام دست‎داشتن در فساد مالی به دادستانی کل، پرداخت بیش از ۵ میلیون افغانی از سوی رییس به مجلس. امروز نمایندگان بار دیگر برای معرفی، یا معرفی نشدن آقای نصرت به دادستانی کل رای‎گیری کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، رای‎گیری اخیر به درخواست ۷۰ نماینده که در یک برگه امضا کرده و خواهان معرفی نشدن رییس دبیرخانه به دادستانی شده بودند انجام شد، ولی این رای‎گیری به تنش بیشتر در صحن مجلس انجامید.
شماری از اعضای شورای، از معرفی نشدن آقای نصرت به دادستانی انتقاد کرده و آن را خلاف فیصله کمیسیون بررسی کننده فساد مالی در مجلس می‎دانند.
عرفان‎الله عرفان نماینده در مجلس و رییس هیئت بررسی کننده، می‎گوید:«این به معنای توهین کردن به خود ما و هیئت است. اگر چنین است من با نصرت صاحب هیچ نوع مخالفت ندارم، ولی بقیه مصوبه را هم ملغا قرار دهید که همایون خان هم بیاید، لالی صاحب هم بیاید و رییس صاحب هم پنجاه و چهار لک افغانی را که باید می‎پرداخت نپردازد.»
سرانجام پس از بالا گرفتن تنش در صحن مجلس نمایندگان در اعتراض به معرفی نشدن آقای نصرت به دادستانی، رییس را ناگزیر ساخت که از او بخواهد تا خودش را به دادستانی معرفی کند. رییس دبیرخانه اما، این خواست رییس را نپذیرفت.
از سویی‎هم، خدای نظرنصرت می‎گوید که هیچ نوع دخالتی در فساد مالی فاش شده مجلس ندارد و موضوع فساد را یک خطای بروکراتیک می‎خواند: «الحمدالله، پیش وجدان خود خجالت نیستم و نه این طور موردی را در اداره خود انجام داده‎ام که شرمنده باشم. کوتاهی در هر اداره است.»
زمانی که فیصله هیئت بررسی کننده از سوی آقای نصرت پذیرفته نشد، رییس این هیئت و شماری دیگر از نمایندگان به رسم اعتراض مجلس را ترک کرده و ادامه تنش را برای نشستی دیگر موکول کردند.
گفتنی است که پس از فاش شدن فساد مالی از سوی رییس مجلس، رییس دبیرخانه و شماری دیگر از هیئت اداری این نهاد، هیئت بررسی کننده تشکیل شد و این هیئت رییس مجلس را ملزم به پرداخت بیش از ۵ میلیون افغانی پول حیف و میل شده مجلس به حساب آن کرده و رییس دبیرخانه را به داستانی معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا