آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

معرفی هفت مسئول جدید شورای امنیت ملی/ اشرف غنی بر نهادمحوری تصامیم امنیتی تاکید کرد

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم معرفی مسئولان جدید مشاوریت شورای امنیت ملی که با تاکید بر هماهنگی بیشتر در سرفرماندهی قوای مسلح، گفت که نهاد شورای امنیت ملی سرفرماندهی قوای مسلح را به نظام منسجم و نهاد محور مبدل می‌سازد.

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم معرفی مسئولان جدید مشاوریت شورای امنیت ملی که با تاکید بر هماهنگی بیشتر در سرفرماندهی قوای مسلح، گفت که نهاد شورای امنیت ملی سرفرماندهی قوای مسلح را به نظام منسجم و نهاد محور مبدل می‌سازد.
به گزارش خبرگزاری دید، در مراسم معرفی معاون جدید شوار امنیت ملی، ابتدا اسدالله غضنفر مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی، حکم‌های جداگانۀ رییس جمهور غنی را خواند که بر اساس آن، سالم شاه ابراهیمی در بست مافوق رتبه بحیث معاون تخنیکی، سید عبدالوحید قتالی در بست مافوق رتبه بحیث معاون سیاسی و مردمی، محمد حمید طهماسی در بست سترجنرال بحیث سرمفتش شورای امنیت ملی، رفیع فاضل در بست مافوق رتبه بحیث رییس عمومی دفتر مشاور امنیت ملی، محمد ماهر یعقوبی در بست دگرجنرال بحیث رییس تصفیه و انکشاف رهبری سکتور امنیتی، محمد رضا فضلی در بست فوق رتبه بحیث رییس اخذ و هماهنگی استخبارات ملی و سید خادم انتظار در بست فوق رتبه بحیث رییس صلح و حفاظت افراد ملکی مقرر شده‌اند.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی گفت که بر مبنای همین اعتماد، در سکتور متذکره انگیزۀ خوب، همکاری، هماهنگی و روحیه رقابت مثبت ایجاد شده است.
داکتر محب گفت که بر مبنای طرح جدید، تشکیل شورای امنیت ملی از منظر کمیت کاهش یافته، اما از نظر ظرفیت بهتر شده است. مسئولین جدید بر اساس توانایی و ظرفیت شان از طریق پروسۀ شفاف انتخاب شده اند که ضمن تبریکی، برای شان موفقیت بیشتر آرزو دارم.
رییس جمهور غنی نیز که در این مراسم اشتراک داشت، گفت که شورای امنیت ملی یک نظام و سیستم است و اگر یک بخش آن با دیگر ارتباط و هماهنگی نداشته باشد، نتایج خوب نمی‌دهد.
رییس جمهور غنی از دانش و نقش مشاور شورای امنیت ملی تشکر کرد و گفت که از برکت همکاری و هماهنگی شما در یک سال گذشته، استعمال قوه منسجم و تاثیر آن افزایش یافته است.
رییس جمهور گفت که نهاد شورای امنیت ملی، سرقوماندانی اعلی قوای مسلح را به یک نظام منسجم، سنجش شده و نهاد محور مبدل می‌سازد.
آقای غنی هدف از تغییرات جدید در مشاوریت امنیت ملی را تعقیب فیصله‌های نشست‌های سرقوماندانی اعلی و اطمینان از تطبیق این فیصله‌ها خوانده، گفت که بدون تعقیب، فیصله‌ها باعث ایجاد ناامیدی می‌شود پس باید سیستم تطبیق فیصله‌ها وجود داشته باشد، چون تطبیق دایره نجیبه باورمندی را در مردم را ایجاد می‌کند.
رییس جمهور خاطرنشان ساخت که تمرکز ما باید بالای دولت سازی باشد، چون مردم یک دولت قوی، مسئول و پاسخگو می‌خواهند و مردم دولت محور می‌باشند. نیروهای ما در هر نقطۀ کشور قوت دولت را به نمایش گذاشته می‌توانند، اما محافظت از آنان به ادارات ملکی و مردم مربوط می‌شود.
رییس جمهور کشور با تاکید بر صرفه جویی، گفت که مصارف در نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تناسب با تاسیسات موجود، قابل مقایسه نیست. تا هنوز بیشتر از صد ولسوالی تعمیر برای قوماندانی امنیه ندارند و منابع ضایع شده است.
وی افزود: آنچه را که می سازیم، باید پایدار باشد و مصرف پول باید وسیلۀ نجات هر سرباز، ساتنمن و بریدمل ما باشد، از همین جهت مصارف منابع، مدیریت اساسی می‌خواهد. مصارف پول باید به گونۀ اساسی تغییر کند و تشکیل وسیلۀ خدمت باشد.
رییس جمهور ضمن تبریکی به مسئولین جدید دفتر شورای امنیت ملی، گفت که خواست نخست مردم ما، امنیت و مصئونیت فزیکی است. زحمات و کار جمعی شما باعث آن می‌گردد که باورمندی به آینده افغانستان بیشتر گردد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا