آخرین اخباراجتماعافغانستان

معلولان بلخ: گسترش اعتیاد سبب افزایش معلولیت می‌شود

معلولان ولایت بلخ در یک حرکت دادخواهانه، از مسئولان دولتی خواستند تا در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر جدی باشند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گردهمایی که به پیشواز از ۱۸سرطان آغاز هفته “مبارزه علیه مواد مخدر” برگزار شده بود، ده‌ها تن از معلولان مزار شریف در ریاست مبارزه با مواد مخدر بلخ گردهم آمده و از مسئولان خواستند تا برای از بین بردن پدیده اعتیاد تلاش کنند.
سید محمد یزدان پرست، یکی از فرهنگیان مزار شریف، از مسئولان دولتی خواست تا مواد مخدر و اعتیاد را جدی گرفته و در برابر این پدیده‌ها مبارزه جدی کنند. به باور وی، گسترش اعتیاد و کشت مواد مخدر سبب افزایش معلولیت در جامعه می‌شود.
داکتر نجیب پیکان، رییس نهاد مردمی افغانستان، ضمن ستودن این حرکت معلولان گفت: افراد دارای معلولیت با اینکه از لحاظ فزیکی مشکل دارند و دشواری‌های زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته‌اند، ولی به دلیل داشتن فهم بلند و خرد قوی، به اعتیاد روی نیاورده‌اند. وی معتادان را افراد ضعیف‌النفس دانست که با روبرو شدن به مشکلات زندگی به اعتیاد روی آورده‌اند.
با این حال محمد رحیم رحمان اوغلی، رییس مبارزه با مواد مخدر بلخ گفت: از دو سال به این سو دولت افغانستان از هفته بسیج مبارزه با مواد مخدر در کشور بزرگ‌داشت می‌کند که امسال نیز در این ارتباط برنامه‌هایی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا