آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

معنای مذاکره با طالبان تسلیمی به خواسته‌های این گروه نیست/ صلح خط فکری مسعود است

معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به ۱۸ سنبله نزدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود و هفته شهید، تاکید می‌کند که مذاکره با گروه طالبان به معنی تسلیم شدن به خواسته‌های این گروه نیست و رفتن به سوی صلح خط فکری احمد شاه مسعود است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح که امروز سه‌شنبه( ۱۸ سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از نزدهمین سال یادبود از ترور احمدشاه مسعود- قهرمان ملی کشور- سخن می‌زد، گفت که دولت افغانستان با «صلابت، جرئت و فصاحت» در مذاکره با گروه طالبان، خواست‌ها و ارزش‌های مردم را به این گروه تفهیم خواهد کرد.
صالح همچنان گفت که سازش و مذاکرات با طالبان به این معنا است که مردم می‌خواهند زیر یک چتر و یک آسمان کبود با این گروه در صلح زندگی کنند.
معاون اول ریاست‌ جمهوری افزود، امروز واضح شده که نه دولت و نه طالبان به یک‌دیگر تسلیم نمی‌شوند.
آقای صالح گفت که تنها راه رسیدن به ثبات و صلح مراجعه به مردم است و در صورتی که طالبان ادعای داشتن جایگاه در بین مردم را دارند، باید جایگاه‌شان را از طریق مراجعه به آرای مردم تثبیت کنند.
صالح همچنان با نقل از رییس جمهور غنی، پیام او را در یک جمله خلاصه نموده و گفت: رییس جمهور می‌گوید موقف من در روند صلح، ریشه در خون مسعود دارد.
امروز سه‌شنبه ۱۸ سنبله مصادف است با نزدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور. مسعود نزده سال پیش در چنین روزی از سوی دو تروریست عرب که در پوشش خبرنگار نزد مسعود رفته بودند، با انفجار مواد منفجره ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا