آخرین اخبارافغانستانسیاست

معنوی: غنی در برابر استاد عطا شکست می‏‌خورد

فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات در سال ۲۰۰۹ میلادی، در خصوص تقابل ارگ و بلخ در حمایت از عطا محمد نور می‏‌گوید، اشرف غنی چون خودش در افغانستان فاقد ریشه و جایگاه مردمی است از چهره‏‌های مردمی و ریشه‌دار هراس دارد و روشن است که دراین تقابل شخص آقای غنی بازنده است.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل احمد معنوی که در یک گفت‌‏وگوی ویژه با خبرگزاری دید صحبت می‏‌کرد، تاکید کرد در صورتی که ریاست‏‌جمهوری حمایت جامعه جهانی و امریکا را نداشته باشد، در برابر والی بلخ کوتاه می‏‏آید.
آقای معنوی بیان داشت که آقای نور در حال حاضر تنها سیاست‏مداری است که در برابر انحصارگرایی ارگ یک‌تنه ایستاده است.
در همین حال، فضل احمد معنوی خاطر نشان می‌‏سازد که با کنار رفتن عطا محمد نور از سمت مقام ولایت بلخ ولایت‌‏های شمال کشور دچار ناامنی گسترده خواهد شد و به دست داعش و طالب سقوط خواهد کرد.
از سویی هم، آقای معنوی که در سال ۲۰۰۹ انتخابات ریاست‏‌جمهوری را مدیریت کرده است می‌‏‏افزاید که عطا محمد نور برای تیم حاکم در انتخابات پیش رو مانع کلان است و ارگ می‏‌خواهد با توطیه آقای نور را کنار بزند.
با این همه، معنوی می‌‏گوید که این روز‏ها حمایت مردمی و سیاسی از والی بلخ به گونه گسترده جریان دارد و استاد عطا فرصت دارد تا به یک چهره ملی برای مردم افغانستان مبدل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا