آخرین اخبارافغانستانسیاست

مقامات امریکایی: عملیات تخلیه از میدان هوایی کابل ادامه دارد/سیستم دفاع موشکی فعال شده است

کاخ سفید می‌گوید که با وجود وقوع برخی حملات بر میدان هوایی بین‌المللی کابل عملیات تخلیه ادامه خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری دید: یک مقام امریکایی امروز دوشنبه (۷ سنبله) به خبرگزاری «رویترز» گفته است که در پی شلیک چند فروند راکت به سمت میدان هوایی کابل، دفاع هوایی مستقر در این میدان هوایی فعال شده و حدود ۵ فروند از آنها را ساقط کردند.
بر این اساس، این مقام که خواست نامش فاش نشود، توضیح داده با اینکه گزارش‌های اولیه حاکی از وارد آمدن آسیب به نیروها یا اتباع امریکایی نیست اما این اطلاعات ممکن است با گزارش‌های تکمیلی، تغییر کند.
دو مقام امریکایی دیگر نیز به رویترز گفته‌اند که علی‌رغم این حمله راکتی، عملیات تخلیه از افغانستان ادامه می‌یابد و اولویت با افرادی است که بیشتر در خطر هستند. دیگر کشورها نیز درخواست‌هایی برای خارج‌کردن افراد پرخطر از کابل داده‌اند.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و ران کلاین، رئیس دفتر رییس‌ جمهور، اطلاعاتی را درباره حمله راکتی به میدان هوایی بین‌المللی کابل به او دادند. به رییس‌ جمهور اطلاع داده شد که عملیات [خروج] از میدان هوایی کابل بدون اختلال ادامه می‌یابد».
ساکی همچنین گفت که بایدن بار دیگر دستور داده که فرماندهان نظامی امریکا در افغانستان، تلاش‌های خود برای اولویت دادن به حفاظت از نیروهای میدانی این کشور را در میدان هوایی کابل دوچندان کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا