آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

مقامات امریکایی وارد اسلام آباد شدند

وزیر خارجه ایالات متحده و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور دقایقی پیش وارد اسلام آباد شدند تا با مقامات ارشد پاکستانی دیدار و گفت وگو کنند.


وزیر خارجه ایالات متحده و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور دقایقی پیش وارد اسلام آباد شدند تا با مقامات ارشد پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کنند.
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده و جنرال «جوزف دانفورد» رییس ستاد ارتش این کشور (چهارشنبه، ۱۴ اسد) به اسلام آباد سفر کردند.
این سفر در حالی صورت می گیرد که دولت ترامپ اخیراً کمک ۳۰۰ میلیون دالری این کشور را به نظامیان پاکستان لغو کرده است.
وزیر خارجه ایالات متحده قبل از سفر به اسلام آباد، گفته بود:« دلیل این که آن ها (پاکستان) پول دریافت نمی کند، بسیار روشن است. این که ما پیشرفتی را که توقع داشتیم، از آن ها مشاهده نکردیم.»
وی افزوده است:« هدف از این سفر این است که سعی کنیم بگوییم انتظارات ما چه است، چیزهایی است که آن ها می توانند انجام دهند، چیزهایی است که آن ها از ما انتظار دارند انجام دهیم و ببینیم که می توانیم مسیری را با هم پیدا کنیم.»
پیشتر عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان امریکایی ها را به عدم صداقت با پاکستان و ایجاد ناامنی در منطقه متهم کرده بود.
همچنان وزیر خارجه پاکستان در واکنش به قطع کمک ۳۰۰ میلیون دالری امریکا برای این کشور، گفته است که این نه کمک که هزینه عملیات علیه هراس افکنان بوده است.
روابط واشنگتن و اسلام آباد پس از آن به سردی گرایید که مقامات امریکایی پاکستان را متهم به عدم فعالیت در برار تروریستان در خاک آن کشور کرد.
از زمان روی کار آمدن عمران خان بعد از انتخابات ۲۵ جولای، این اولین دیدار مقامات بلند پایه امریکایی از اسلام آباد است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا