آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اردوغان:

مقامات سعودی قتل خاشقجی را برنامه‌ریزی کرده بودند

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز گذشته (سه شنبه ۱ عقرب) گفته است که مقامات سعودی قتل جمال خاشقجی را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند.


رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز گذشته (سه شنبه ۱ عقرب) گفته است که مقامات سعودی قتل جمال خاشقجی را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند.
به نقل از اسکای نیوز، رییس جمهور ترکیه گفته است که نخست، جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی به تاریخ ۲۸ سپتمبر ساعت ۱۱:۵۰ صبح (به وقت محلی) به خاطر ثبت اوراق ازدواج وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده بود.
وی می افزاید: در ۱ ماه اکتوبر، ساعت ۴:۳۰ بعد از چاشت، ۳ نفر از ریاض به استانبول سفر می‌کند و به یک هوتل رفته، سپس از آنجا به کنسولگری عربستان سعودی می‌روند.
به گفته وی، در همان زمان یک تیم دیگر از کنسولگری به جنگل «بلگراد» و ولایت «یالووا» نزدیک استانبول می‌رود.
او همچنان گفته است: در ۲ اکتوبر ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر، یک تیم دوم متشکل از ۳ نفر به استانبول می‌آید و پس از آن یک تیم ۹ نفره شامل چند جنرال در یک هواپیمای خصوصی نیز به استانبول سفر می‌کند.
اردوغان افزوده است: یک تیم ۱۵ نفره بین ساعت ۹:۵۰ و ۱۱:۰۰ بجه صبح در کنسولگری با هم ملاقات می‌کنند. سپس، آن‌ها سیستم کمره‌ها را در ساعت ۱۱:۵۰ صبح حذف کرده و به نویسنده (خاشقجی) زنگ می‌زنند که در آن روز یک ملاقات دارد.
رییس حمهور ترکیه گفته است: آقای خاشقجی ساعت ۱:۸ بعد از ظهر پیاده به کنسولگری می‌رسد و دیگر هیچ وقت دیده نشده است.
ساعت ۵:۵۰ بعد از ظهر، نامزد وی به مقامات ترک خبر می‌دهد که کدام اتفاقی برای او (خاشقجی) در داخل کنسولگری افتاده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه همچنان گفته است که ۱۸ مظنون سعودی که در ارتباط به قتل جمال خاشقجی در عربستان گرفتار شده‌اند، باید در استانبول محاکمه شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا