آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

مقام ارشد روسیه: پنتاگون مشغول جاسوسی بیولوژیکی در عراق و افغانستان است

خبرگزاری دید: جنرال ایگور کریلوف فرمانده نیروهای حفاظت هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفته است: قبلاً بارها اشاره شده است که یکی از وظایف پنتاگون به اصطلاح «جاسوسی بیولوژیکی» است، یعنی تجزیه و تحلیل وضعیت همه‌گیر در امتداد مرزهای دشمنان جیوپولیتیک و در مناطق استقرار نیروهای نظامی.

وی افزوده که روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که تأیید می‌کند پنتاگون وظایفی را برای نظارت بر وضعیت بیولوژیکی در سرزمین‌های عراق و افغانستان در مرز چین، ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی مشخص کرده است.

این مقام ارشد روسیه بیان داشته است که این اسناد بر نیاز کارکنان پیمانکاران پنتاگون به مناصب رهبری تاکید دارد و قرار بوده کار میدانی به متخصصان محلی که قادر به تعامل با وزارت‌خانه‌های مربوطه هستند، واگذار شود.

او همچنین گفته است: به منظور اجتناب از اتهامات علیه پنتاگون، برخی از پروژه‌ها تحت پوشش وزارت خارجه ایالات متحده اجرا شد. ما می‌خواهیم توجه شما را به برنامه تحقیقاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده در افغانستان جلب کنیم: این برنامه شامل مطالعه پاتوژن‌های بیماری‌های خطرناک و مهم اقتصادی مانند تولارمی، سیاه زخم، بیماری تب برفکی، جمع‌آوری نمونه‌های بیولوژیکی در قلمرو افغانستان و انتقال آنها به ایالات متحده می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا