آخرین اخبارجهانسیاست

مقام ازبیکستانی از طا-لبان خواست، توجه بیشتری به زنان و قومیت‌ها داشته باشند!

معاون نخست‌وزیر ازبیکستان از طا-لبان خواست که توجه بیشتری به زنان و قومیت‌ها داشته باشند. او گفت: دختران در افغانستان باید به آموزش دسترسی داشته باشند.

مقام ازبیکستانی

سردار عمر رزاقوف معاون نخست‌ وزیر ازبیکستان امروز پنجشنبه(۱۱حمل) طی سخنانی در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونشی چین به اقدامات این کشور در افغانستان از جمله راه‌اندازی مرکز آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط خوبی را برای حمل و نقل دریایی ایجاد کردیم و پروژه ریلی را داریم و امیدواریم دولت افغانستان در جامعه جهانی مشروعیت یابد که بتوانیم همکاری‌ها را توسعه ببخشیم.
وی با بیان این‌که دارایی‌های مسدود شده افغانستان می‌تواند مانعی برای دولت موقت باشد و شرایط را بدتر کند، از پیشنهاد لاوروف مبنی بر این‌که سازمان ملل نقش اصلی را در مسائل مرتبط با افغانستان ایفا کند، حمایت کرد.
این مقام ازبیکستانی ادامه داد: از دولت موقت (طا-لبان) می‌خواهیم به تعهداتش احترام بگذارد و ارتباطات خود را با گرو‌ه‌های تروریستی قطع و برای ریشه کن کردن آنها تلاش کند. از حقوق زنان صیانت کند. برای ما مهم است که دختران به مدرسه بروند تا این‌که این مسئله در سراسر افغانستان حل شود و از ابتکار تونشی هم حمایت می‌کنیم.
معاون نخست‌وزیر ازبکستان همچنین طی اظهاراتی در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه به اضافه طا-لبان، قطر و اندونیزیا اظهار داشت: دارایی‌ها افغانستان باید آزاد شود و تاخیر در آن باعث می‌شود زندگی مردم افغانستان بدتر و باعث رنج آنها شود امیدواریم دولت موقت افغانستان توجه بیشتری به زنان و گروه‌های قومیتی داشته باشد و دختران در افغانستان باید به آموزش دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا