آخرین اخبارجهانسیاست

مقام نظامی هند: نشانه‌ای از تحرکات طا-لبان در کمشیر وجود ندارد

خبرگزاری دید: فرمانده کل قل اردوی چینار گفته که پس از سقوط کابل، نشانه‌ای که نشان بدهد از جانب افغانستان در کشمیر تحرکی صورت گرفته، وجود ندارد

به نقل از تلگراف، جنرال اوجلا فرمانده کل قل اردوی چینار در کشمیر تحت کنترول هند گفته که با توجه به ادامه بحران داخلی در پاکستان، نگرانی عمده‌ای در مورد کشمیر وجود ندارد، اما نیروهای مسلح باید برای خنثی کردن هرگونه تلاش جهت فشار دادن عوامل نفوذی و اسلحه مواد مخدر هوشیار باشند.

جنرال اوجلا در مصاحبه‌ای گفته است: تا آنجا که به دستگیری‌های بعد از طا-لبان ۲٫۰ مربوط می‌شود، می‌توانیم ظهور (نگرانی) را در این طرف  کشمیر نیز ببینیم، اما هرگز موردی اتفاق نیفتاد.

به گفته وی، گمانه‌زنی‌هایی در کشمیر تحت کنترول پاکستان گزارش می‌شد، اما هرگز به واقعیت تبدیل نشد.

وی افزوده است: بنابراین، هیچ گونه نفوذی از جانب طا-لبان افغان صورت نگرفت… به همین منظور، ما توانسته‌ایم (اوضاع) را کنترول کنیم.

جنرال اوجلا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی پاکستان و تأثیر آن بر کشمیر نیز گفته که بحران در کشور همسایه قطعاً رخ خواهد داد.

وی بیان داشته است: همه ما از اتفاقاتی که در حال وقوع است آگاه هستیم و بحران بسیار زیاد است، چه در جبهه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی باشد یا هر موضوع دیگر شما نام ببرید، بحران وجود دارد. اما وقوع آن فقط مسئله زمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا