آخرین اخبارافغانستانسیاست

ملاقات مولوی متقی با علمای شیعه: مطالبات جامعه تشیع مطرح شد!

خبرگزاری دید: مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان به دیدار شورای علمای شیعه رفت. در این دیدار علمای شیعه خواسته‌ها و مطالبات جامعه تشیع را مطرح کرده و خواستار تعامل و تفاهم و همکاری شدند.

ملاقات مولوی متقی با علمای شیعه: مطالبات جامعه تشیع مطرح شد!

شورای علمای شیعه افغانستان با نشر خبرنامه‌ای از این دیدار خبر داده و تصریح کرده که مطالبات جامعه تشیع از حکومت طا-لبان به سرپرست وزارت خارجه آنان رسانده شده است.
در خبرنامه آمده: ابتدا آیت الله صالحی رییس شورای علماء…. تاکید کردند: تعامل، تفاهم، تعاون و همکاری برای مردم تشیع اصل بوده و راه نجات کشور را در آن می داند. در تحولات اخیر شیعه ها احساساتی نشده سنجیده عمل نمودند امیدواریم امارت اسلامی نیز در عرصه های مختلف توجه بیشتر نماید.

ملاقات مولوی متقی با علمای شیعه: مطالبات جامعه تشیع مطرح شد!


در بخش دیگری از خبرنامه درج است: در این جلسه ضمن تشریح روند کاری شورای علمای طی دو سال گذشته از مطالبات جامعه شیعه یاد آوری گردیده و نسخه‌ای از دیدگاه‌ها و مطالبات جامعه شیعه در اختیار سرپرست وزارت امور خارجه قرار داده شد. و همچنان همکاری همه اقوام را باحکومت مهم خوانده شد.
خبرنامه حاکی است که سرپرست وزارت خارجه طا-لبان بر زمانگیر بودن مسایل تاکید کرده و گفته که آهسته آهسته باید حکومت فراگیر شود.
«در پایان، سر پرست وزارت امور خارجه افزودند ما آهسته، آهسته با کنترل اوضاع باید به سمتی حرکت کنیم که حکومت فرا گیر تر شود حضور همگانی حکومت را قوی تر می سازد، مشکلات را کم و زمینه آبادی کشور را فراهم می کند».
این در حالی است که اخیراً حملات تروریستی بر شیعیان شدیداً افزایش یافته و بیم آن می‌رود که سریال حملات تروریستی باز هم ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا