آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ملا برادر: امریکا مانع تعامل جهان با امارت اسلامی می‌شود

خبرگزاری دید: ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس وزیران می‌گوید که ایالات متحده امریکا مانع تعامل جهان با نظام موجود می‌شود.

ملا برادر روز چهارشنبه(۱۰ حوت) در سومین سالگرد امضای توافقنامه دوحه میان امریکا و طا-لبان، گفت که امریکا اجازه نمی‌دهد کشورها با امارت اسلامی تعامل داشته باشند.

ملا برادر گفت که تمام مفاد توافق‌نامه دوحه بر مبنای شریعت استوار و در مشوره با جمع بزرگی از عالمان با حفظ ارزش‌های دینی و ملی ترتیب شده است.

او در این مراسم افزود که امریکایی‌ها نه تنها این‌که با نظام کنونی در افغانستان تعامل نمی‌کنند بلکه کشورهای جهان را هم اجازه نمی‌دهند تا در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی با افغانستان تعامل داشته باشند.

هرچند توافقنامه دوحه میان طا-لبان و امریکا امضا شد، اما ایالات متحده تاکنون از به رسمیت شناختن حکومت طا-لبان خودداری کرده است.

امضای توافقنامه دوحه در ۱۰ حوت سال ۱۳۹۹ خورشیدی از سوی ملا برادر به نمایندگی از طا-لبان و زلمی خلیلزاد به نمایندگی از ایالات متحده امریکا، به جنگ بیست ساله میان دو جناح پایان داد.

هرچند هواداران طا-لبان امضای توافقنامه دوحه را روز آزادی کشور از اشغال می‌دانند، اما مخالفان آن‌ها امضای این سند را به معنی معامله بر سر نظام سیاسی جمهوریت می‌خوانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا