آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

ملا برادر عازم مسکو شد

ملا برادر معاون سیاسی گروه طالبان و هیئت ۱۴نفری این گروه بعد از ظهر امروز دوشنبه (۶ جوزا) دوحه را به قصد روسیه و اشتراک در همایش صدمین سال ارتباط روسیه با فغانستان ترک کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته که ملا برادر و هیئت ۱۴ نفری همراهش پس از چاشت امروز دوشنبه از دوحه عازم مسکو شده تا در نشست صدمین سال آغاز رابطه روسیه و افغانستان اشتراک کند.
گفته شده که این هیئت طالبان به تاریخ ۲۹ می با برخی چهره‌های سیاسی افغانستان در یک نشست بین‌الافغانی شرکت خواهد کرد و پس از آن با مقامات روسی دیدار خواهد داشت.
از میان سیاسون افغانستان، حامد کرزی و عطامحمد نور دو چهره برجسته هستند که در این نشست اشتراک کرده‌اند، ولی وزارت امور خارجه اعلان کرده که سفیر کشور در مسکو نیز در محفل صدمین سال آغاز روابط روسیه و افغانستان اشتراک و سخنرانی می‌کند.
در ترکیب هیئت طالبان ملا متقی، ملا نورالله نوری و ملا خیرالله خیرخواه از چهره‌های معروف آن گروه هستند. در ترکیب این هیئت ملا عباس استانکزی و سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز حضور دارند.
در همین حال، گزارش‌هایی هم هست که محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح نیز برای اشتراک در این نشست عازم مسکو شده است.
پیش از این نیز روسیه نشست‌هایی را با اشتراک طالبان و برخی سیاسیون کشور میزبانی کرده که واکنش تند کابل را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا