آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار در پاسخ به مجاهد:

ملا یعقوب مخالف اخراج پدرم بود/ خانه ما مورد منازعه نبود

خبرگزاری دید: پسر گلبدین حکمتیار می‌گوید که ملا یعقوب سرپرست وزارت دفاع مخالف اخراج آقای حکمتیار از اقامتگاهش بود، اما «چند کهنه فکر» بر این امر تاکید داشتند.

حبیب‌الرحمان حکمتیار افزوده در حکومت طا-لبان «چند کهنه‌فکر» می‌توانند دست به هرکاری بزنند.

حبیب‌الرحمان حکمتیار این یادداشت را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس ظاهراً در پاسخ به اظهارات ذبیح‌الله مجاهد نوشته که گفته اقامتگاه دولتی آقای حکمتیار «مورد منازعه» بود و اکنون محل اقامت او تغییر داده شده است.

طا-لبان گفته‌اند که اقامتگاه حکمتیار متعلق به وزارت دفاع تحت کنترول آن‌ها است.

فرزند حکمتیار در یادداشت خود، به اختلاف‌ دیدگاه و انحصار قدرت در حکومت طا-لبان اشاره کرده و نوشته در حالی‌که «تمام بزرگان» طا-لبان «موافق» بازگشایی مکاتب دخترانه‌اند، «یک نفر» توانسته بر همه غالب شود و دیگران اطاعت کنند.

او خطاب به ذبیح‌الله مجاهد نوشته است که به جای توجیه، سکوت کند چرا که به مشوره آنها «اهمیت» داده نمی‌شود و از انجام آنچه «دین و عقل و منطق» می‌گوید «عاجزند».

فرزند حکمتیار پیشتر خبر داد که طا-لبان خود را ملزم به رعایت توافقنامه حکومت پیشین با رهبر حزب اسلامی نمی‌دانند و اکنون پس از ماه‌ها بحث با طا-لبان، گلبدین حکمتیار «محل بودوباش خود را عوض می‌کند».

حکومت اشرف غنی در میزان ۱۳۹۵ توافقنامه‌ای با حزب اسلامی امضا کرد که به موجب آن این حزب در بدل امتیازات و مصئونیت قضایی به درگیری خود با دولت افغانستان پایان بخشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا