آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

ملل متحد: اگر طالبان صلح نکنند، شریک قابل اعتماد نیستند

خبرگزاری دید: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که اگر گروه طالبان صلح نکنند و در مذاکرات معنادار حاضر نشوند، از سوی سازمان ملل به عنوان شریک قابل اعتماد شناخته نخواهند شد.


دیبورا لاینز نماینده‌ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان که امروز چهارشنبه(۶اسد) در نشست ویژه‌ بورد مشترک نظارت و انسجام صحبت می‌کرد، گفت که جامعه‌ جهانی بدون پیشرفت در مذاکرات صلح و جلوگیری از نقض حقوق بشر توسط طالبان، به این گروه به حیث شریک قابل اعتماد نمی‌بیند.
دیبورا لاینز تأکید کرد که برای حل مسائل طولانی‌مدت افغانستان، باید هرچه زودتر گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان آغاز شود.
او گفت که با تشدید جنگ، طالبان مرتکب جنایت‌های بیشتری می‌شوند. نماینده‌ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان تأکید کرد: «جهان از نزدیک مشاهده می‌کند که آنان (طالبان) چطور عمل می‌کنند».
به گفته‌ بانو لاینز، هیچ تمویل‌کننده‌ بزرگ از ظلم بر زنان، تبعیض با اقلیت‌ها، نادیده‌گرفتن آموزش دختران و روی‌کارآمدن دولت استبدادی حمایت نمی‌کند.
دیبورا لاینز همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت که ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های عاجل نیازمندند و باید کمک به آنان در اولویت قرار داده شود. او گفت که سازمان ملل متحد در افغانستان باقی می‌ماند و به کمک‌های خود در این کشور ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا