آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ملل متحد برای تهیه فهرست اشتراک کنندگان جامعه مدنی در نشست دوحه تلاش می‌کند

خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد در حال تکمیل نمودن فهرست اشتراک کنندگان زن و جامعه مدنی برای نشست دوحه است. پیش‌نویس این فهرست منتشر شده است.

منابعی از داخل سازمان ملل فاش کردند که این سازمان در حال تهیه فهرستی از شرکت کنندگان زن و اعضای جامعه مدنی برای نشست آتی فرستادگان ویژه در دوحه است.

پیش‌بینی می‌شود این فهرست به زودی تکمیل شود.

فعالان زن به طور همزمان فهرستی از همکاران خود را برای اشتراک در این نشست تنظیم می‌کنند.

هادیه صاحب‌زاده گفته است: صبح روز سه‌شنبه، ١٠ تا ١٥ زن توسط نهادها و جنبش‌ها انتخاب شدند. وی افزوده است: در همین حال فهرستی از زنان معترض در یک جلسه مجازی انتخاب و به دبیرکل سازمان ملل ارسال شد.

کریمه اعظم رییس جنبش اعتراضی زنان، بر اهمیت مشارکت زنان در نشست دوحه تاکید کرده است.

اعظم تصریح کرده است: در نشست دوحه که یک نشست تعیین کننده برای زنان مظلوم افغانستان است، زنان از داخل افغانستان باید شرکت کنند، نه چند «شخصیت شکست خورده» که چندین بار حق ما را گرفته اند.

ترنم سعیدی یکی دیگر از فعالان در این باره گفته است: در مورد افغانستان باید یک تصمیم جدی گرفته شود و این وضعیت باید پایان یابد. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که سیاست معیار دوگانه را در مورد آینده افغانستان، در مورد حاکمیت افغانستان، در مورد دولت افغانستان تغییر دهد و از حمایت از یک گروه تروریستی که در فهرست سیاه سازمان ملل بود، دست بردارد.

نشست حساس دوحه که تا دوازده روز دیگر برگزار خواهد شد، برای آینده افغانستان بسیار مهم تلقی می‌شود.

با وجود این که طا-لبان هیئت خود را برای این نشست نهایی نکرده اند، اما زنان و فعالان مدنی خواستار آن هستند که سازمان ملل متحد طا-لبان را به رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق و آزادی‌های زنان و دختران در افغانستان وادار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا