آخرین اخبارافغانستاندسته بندی نشدهروند صلحسیاست

ملل متحد: برای موفقیت صلح در افغانستان، خشونت باید متوقف شود

نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در گزارش خود به شورای امنیت این سازمان گفته است برای موفقیت روند صلح در افغانستان، خشونت‌ها باید متوقف شود.


به گزارش خبرگزاری دید، دیبورا لاینز رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) به تازگی در گزارشی به شورای امنیت ملل متحد بر تشدید تلاش‌های صلح پافشاری کرده و گفته است برای موفقیت این روند، خشونت‌ها و ترورهای هدفمند باید فوراً متوقف گردد.
نماینده ویژه ملل متحد با تأکید بر یک روند صلح فراگیر، گفته که دهه‌ها درگیری باعث بی‌اعتمادی بین طرفین شده و معلوم است که صلح یک روند دشوار خواهد بود.
خانم لاینز افزود: مردم افغانستان نه تنها آماده صلح هستند، بلکه آن را تقاضا می‌کنند. تمام طرف‌ها باید خشونت را متوقف کنند.
رییس یوناما در این نشست با تأکید بر نقش معنادار زنان افغانستان در روند صلح، بیان داشته: هر گونه توافق روی صلح باید دیدگاه تمام مردم افغانستان را در نظر گیرد، نه فقط تعدادی افراد نخبه.
ملل متحد می‌گوید که تنها در سال جاری میلادی ۸۰ فرد ملکی به شمول کارمندان رسانه‌ای، جامعه مدنی، اعضای نهادهای قضایی، علمای دین و مقامات دولتی جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا