آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

ملل متحد به کشورها: اگر همکاری نکنید، کرونا همه را نابود خواهد کرد

دبیر کل ملل متحد خطاب به کشورهای جهان می‌گوید که در مبارزه با بیماری کرونا همکاری داشته باشید، در غیر ان این ویروس جهان ما را نابود خواهد کرد.

دبیر کل ملل متحد خطاب به کشورهای جهان می‌گوید که در مبارزه با بیماری کرونا همکاری داشته باشید، در غیر ان این ویروس جهان ما را نابود خواهد کرد.
به نقل از صدای امریکا، آنتونیو گوترش دبیر کل ملل متحد در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی PBS داشت گفت که او از سرایت کروناویروس در افریقا نگران است؛ جایی که این ویروس میلیون‌ها انسان را به کام مرگ خواهد کشید.
او گفت: «افریقا ظرفیت اندکی برای پاسخ به (کروناویروس) را دارد و من از این ناحیه سخت نگرانم».
ملل متحد شام جمعه ۲۷ مارچ (هشتم حمل) اعلام کرد که ۸۶ عضو این سازمان به کروناویروس مبتلا شده‌اند.
این در حالی است که ایالات متحده اکنون به مرکزشیوع کروناویروس عنوان می‌شود؛ ویروسی که در چین عرض اندام کرد.
براساس معلومات دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده، آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تا صبح شنبه ۲۸ مارچ (نهم حمل) به ۶۰۲۲۶۲ نفر رسید.
تاکنون ۲۷۸۸۹ نفر پس از ابتلا به بیماری کوید ۱۹در سراسر جهان جان باخته‌ و بیش از ۱۳۰ هزار نفر دیگر صحت‌یاب شده اند.
ایالات متحده اکنون با ۱۰۴۸۳۷ مورد مثبت کروناویروس در صدر فهرست کشورهای جهان قرار گرفته است. شمار مرگ و میر ناشی از ویروس در ایالات متحده به ۱۴۱۶ رسیده است.
وزارت دفاع ایالات متحده امروز گفت که دونالد ترامپ،‌ رییس جمهور ایالات متحده آماده است تا نیروهای گارد ملی و احتیاط را نیز در مبارزه علیه کروناویروس شامل سازد.
رییس جمهور ایالات متحده روز گذشته در اقدام برای مبارزه با کروناویروس و تقویت اقتصاد این کشور بسته مالی ۲.۲ تریلیارد دالری را منظور کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا