آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

ملل متحد: خشونت علیه زنان و دختران در افغانستان تشدید شده است

خبرگزاری دید: سازمان ملل متحد در روز جهانی محو خشونت علیه زنان گفت که خشونت مبتنی بر جنسیت تهدید جدی برای زنان و دختران و مانع بزرگ برای دستیابی به توسعه و صلح پایدار است.
سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه(۴ قوس) در بیانیه‌ای خواستار همبستگی و تعهد برای پایان دادن به خشوت علیه زنان و دختران در افغانستان شد.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان خشونت علیه زنان را همه‌گیری نامریی خوانده گفت که با شیوع کووید-۱۹ و بحران انسانی، این امر افزایش یافته است.

در بیانیه این سازمان آمده است: به سطح جهانی، از هر ۳ زن، ۱ نفر خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده است، که عمدتاً توسط یک شخص نزدیک به وی صورت گرفته است. افغانستان یکی از بالاترین ارقام خشونت علیه زنان را در سطح جهان دارد، به طوری که از هر ۱۰ زن، ۹ زن در جریان زندگی خود حداقل یک نوع خشونت را از یک شخص نزدیک به خود تجربه کرده‌ است.
دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان گفت: ما باید با هم برای مقابله با این همه‌گیری نامریی اقدام کنیم. باید از خشونت جلوگیری کرد، ما باید نگرش‌هایی را که باعث شرمساری بازماندگان و حمایت از خشونت شود، تغییر دهیم، ما باید از خدمات برای بازماندگان حمایت نماییم.
ملل متحد افزوده است که خشونت علیه زنان و دختران در افغانستان به دلیل محدودیت در برخورداری زنان و دختران از حقوق و آزادی‌های شان، به‌ویژه حق زنان برای کار و آزادی گشت و گذار، بیشتر شده است.
آلیسون دیویدیان، نماینده دفتر زنان سازمان ملل متحد در افغانستان با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت زنان و دختران در این کشور گفت که اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت داریم تا به نیازهای زنان و دختران پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا