آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ملل متحد خواستار محاکمه عاملان حمله انتحاری بر میدان‌هوایی کابل شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با برگزاری نشست اضطراری از جامعه جهانی خواست تا عاملان و طراحان دو حمله انتحاری در میدان‌هوایی کابل محاکمه شوند.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد از جامعه جهانی خواست تا عاملان و طراحان حمله انتحاری در میدان‌هوایی کابل را به دادگاه ببرند.
در این بیانیه اعضای شورای امنیت بر ضرورت محاکمه عاملان، برنامه‌ریزان، سرمایه‌گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی تاکید کردند.
اعضای این شورا از همه کشورها، بر اساس تعهداتشان در چهارچوب مقررات بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت خواستند تا در این زمینه با تمام مقامات مربوط همکاری فعال داشته باشند.
شورای امنیت علاوه بر «محکوم کردن این حملات به شدیدترین شکل ممکن» بر اهمیت مبارزه با تروریزم در افغانستان تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که از این سرزمین برای تهدید یا حمله به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و اینکه هیچ گروه یا فرد افغان نیز از هیچ فعالیت تروریستی در خاک این کشور حمایت نمی‌کند.
در بیانیه شورای امنیت همچنین از «همه طرف‌ها» خواسته شده تا «به تخلیه امن غیرنظامیان احترام بگذارند و آن را تسهیل کنند». اعضای این شورا همچنین بار دیگر بر حمایت از فعالیت نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید کردند.
گفتنی است که در این حمله ١٧٠ تن از مردم افغانستان کشته شدند و دست‌کم ٢٠٠ تن دیگر زخم داشتند.
١٣ تن از سربازان امریکایی نیز در این حمله جان باخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا