آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

ملل متحد خواستار همکاری تمام طرف‌ها برای شفافیت انتخابات افغانستان شد

ملل متحد از تمام طرف‌ها و شرکای انتخاباتی افغانستان خواسته است که برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عاری از تقلب همکاری کنند.

ملل متحد از تمام طرف‌ها و شرکای انتخاباتی افغانستان خواسته است که برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عاری از تقلب همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز دوشنبه در اعلامیه‌ای به نقل از تدامیچی یاماموتو نماینده‌ ویژه‌ سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است: «انتخابات معتبر در قلب هر دمکراسی نهفته است و حق رای‌دهی از بسیاری جهات نمادی از پیشرفت دمکراتیکی است که در ۱۸ سال گذشته در افغانستان رخ داده است.»
آقای یاماموتو همچنان از تلاش‌های کمیسیون‌های انتخابات و نیروهای امنیتی که برای برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری آمادگی می‌گیرند، قدردانی کرده و افزوده است که هیچ کس اجازه ندارد تا افغان‌هایی را که برای رأی‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند، از این حق‌شان محروم کند.
در اعلامیه آمده است که در جلسه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان که هفته‌ گذشته برگزار شد، جامعه بین‌المللی از انتخابات ریاست ‌جمهوری در افغانستان «کاملاً» حمایت کردند.
نماینده‌ ویژه‌ سرمنشی سازمان ملل متحد علاوه کرده است که یوناما به انجام مسئولیت‌هایش مبنی بر حمایت از کمیسیون انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در راستای برگزاری انتخابات معتبر، شفاف و همه‌شمول به رهبری و مالکیت مردم افغانستان متعهد است.
قرار است به تاریخ ششم میزان انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزاری شود، در حالی که حملات طالبان افزایش یافته و شمال کشور به شدت ناامن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا