آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

ملل متحد: دختران افغانستان را در رسیدن به حقوق شان تنها نمی‌گذاریم

خبرگزاری دید: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان پس از سفر به افغانستان می‌گوید که دختران و زنان افغانستان را فراموش نخواهد کرد.

رییم السالم گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان، علت‌ها و پیامد‌های آن به تازگی سفری به افغانستان داشته و با نمایندگان زنان و فعالین حقوق مدنی در رابطه به وضعیت زنان و دختران در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد سفرش گفت: نکات مهم زیادی در طول ماموریت مان در افغانستان [وجود داشت]، اما هیچ کدام بزرگ‌تر از توانایی برای ابراز همبستگی با زنان و دخترانی که به طور مستقیم با آن‌ها ملاقات کردیم، نیست.


وی افزود که به زنان در افغانستان اطمینان می‌دهد که آن‌ها را فراموش نکرده و همچنان از آن‌ها در احقاق حقوق‌شان حمایت می‌کند.
گزارشگر ملل متحد در ادامه بیان داشت: ملاقات با بیوه‌ها و زنان سرپرست خانواده سخت‌ترین مورد بود. مشاهده گرسنگی فرزندان‌شان – وضعیت فاجعه‌باری که با تحریم‌ها و مسدودشدن دارایی‌های کشور و محدودیت‌های اعمال‌شده بر آزادی تردد آن‌ها تشدید شد.


گفتنی است که باوجود دید و بازدیدهای نمایندگان ملل متحد با مقامات حکومت طا-لبان، تا کنون درب‌های مکتب‌ها به روی دختران باز نشده و زنان هنوز هم حق کار را ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا