آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ملل متحد در مورد افغانستان نشست بشردوستانه برگزار می‌کند

سازمان ملل متحد روز گذشته ضمن انتشار دعوت‌نامه‌ای خطاب به جوامع بین‌المللی به منظور اشتراک در نشست فردا در رابطه با افغانستان، از آنان خواست تا در قبال حمایت از مردم افغانستان متعهد باشند.


به گزارش خبرگزاری دید، سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه ۲۰ سنبله) با نشر دعوت‌نامه‌ای گفته است که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان از جامعه‌ی بین‌المللی خواسته تا با سازمان ملل متحد به ‌صورت حضوری و مجازی در جنوای سویس برای اعلام «همبستگی با مردم افغانستان» یک جا شود.
در دعوت‌نامه آمده است که جامعه‌ بین‌المللی در این نشست باید برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه‌ مردم افغانستان حمایت قابل توجهی را تعهد کند.
سازمان ملل متحد گفته که با توجه به تحولات اخیر و خشک‌سالی در افغانستان، گرسنگی درحال افزایش و به‌دلیل محدودیت در عرضه‌ پول نقد، اقتصاد هم رو به رکود است.
براساس اعلام این سازمان، نگرانی‌ها در مورد حقوق زنان نیز در افغانستان در حال افزایش است.
در دعوت‌نامه‌ سازمان ملل متحد تأکید شده است که افغان‌ها هم به‌گونه‌ عاجل به غذا،‌ ادویه، خدمات صحی، آب سالم و محافظت نیاز دارند.
در همین حال، این سازمان گفته است که مؤسسات سازمان ملل متحد و شرکای غیردولتی درخواست تجدید نظر آنی برای دریاف ۶۰۶ میلیون دالر امریکایی را تا پایان سال جاری جهت فراهم‌ساختن کمک‌های حیاتی برای ۱۱ میلیون نفر راه‌اندازی کرده‌اند.
سازمان ملل متحد افزوده است که این مؤسسات وضعیت در افغانستان را تحت نظارت دارند و می‌توانند در این اوضاع به‌سرعت در حال تغییر، امدادرسانی کنند. در دعوت‌نامه‌ این سازمان اما تأکید شده است که این نهادها و مؤسسات و کارمندان آن‌ها به تمویل سریع و دسترسی پایدار به داخل و اطراف افغانستان نیاز دارند.
همچنین در دعوت‌نامه تأکید شده است که تمامی این افراد و به ‌ویژه زنان باید از مصئونیت و آزادی گشت‌وگذارشان مطمئن شوند.
در تاریخ ۱۲ سنبله استفان دوجاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفته بود که این نشست در سطح وزرا برگزار می‌شود. او افزوده بود که این نشست به هدف حمایت از افزایش سریع بودجه برای ادامه‌ عملیات حیاتی بشردوستانه و مطرح‌کردن درخواست دسترسی بشردوستانه‌ کامل و بدون مانع برای اطمینان حاصل‌کردن از اینکه شهروندان افغانستان به خدمات مهم و ضروری مورد نیازشان دسترسی خواهند داشت، برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا