آخرین اخباراجتماعافغانستان

ملل متحد ۱۷ مرکز درمانی معتادان را در افغانستان تجهیز و تمویل می‌کند

خبرگزاری دید: برنامه انکشافی سازمان ملل متحد از امضای توافق‌نامه با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم این سازمان برای تجهیز ۱۷ مرکز درمانی معتادان خبر داد.


برنامۀ انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) امروز چهارشنبه(۳۰ سنبله) در خبرنامه‌ای اعلان کرده است که با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم این سازمان (UNODC) توافق‌نامه‌ای امضا کرده که بر اساس آن، قرار است برای ۱۷ مرکز درمانی معتادان در افغانستان دارو و لوازم طبی تهیه شود.
بربنیاد این توافق‌نامه، قرار است برنامۀ انکشافی ملل متحد و دفتر مبارزه با مواد مخدر این سازمان به گونۀ مشترک از تهیۀ دوا، تجهیزات طبی و لوازم صحی ضروری در ۱۷ مرکز درمان معتادان در سراسر افغانستان حمایت مالی کنند.
در خبرنامه آمده است که حمایت مالی از مراکز درمانی معتادان با ظرفیت ۹۳۰ بستر در مناطق شمالی، غربی، شرقی و مرکزی افغانستان دست‌کم ۲ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد.
عبدالله الدرداری نماینده دفتر برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان گفته است که هنوز هم این کشور، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تریاک و کشت‌کننده خشخاش در جهان به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته هزاران افغان به شمول خانواد‌ه‌ها معتاد به مواد مخدر شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا