آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

منتظر عملی شدن تفاهم‌نامه هستیم/ تمام گزینه‌ها روی دست است

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی عصر روز گذشته (۲۸ حوت) گفته‌ ‎است که منتظر عملی شدن تفاهم‌نامه‌‌ای است که با سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله به امضا رسیده‌ است.

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی عصر روز گذشته (۲۸ حوت) گفته‌ ‎است که منتظر عملی شدن تفاهم‌نامه‌‌ای است که با سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله به امضا رسیده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور در پیامی ویدیویی که به مناسبت فرا رسیدن سال‌نو خورشیدی به رسانه‌ها فرستاده‌است، هشدار می‌دهد که اگر این تفاهم‌نامه عملی نشود، از هر گزینه دیگر استفاده خواهد کرد.
آقای نور هر چند به جزئیات این تفاهم‌نامه اشاره نمی‌کند؛ اما می‌گوید پس از تنشی که میان حکومت و او بر سر تعیین فرمانده تازه پولیس بلخ به‌ وجود آمد، سرپرست‌های وزارت‌های دفاع و داخله به مزار آمدند و با او بر سر یک گزینه سومی به تفاهم رسیده‌اند.
آقای نور:«انتظار عملی شدن تفاهم را داریم، اگر توافقنامۀ قبلی زیر پا شد و دو وزیر ارشد (وزیران دفاع و داخله) کابینه که آمدند و موافقه کردند و اگر این توافق عملی نشد که من باور دارم اینها عملی می‌کنند و باز ما کارهایی می‌کنیم و اگر کارهای ما ضعف داشت، می‌توانند انتقاد ما کنند. به هر حال ما تمام گزینه‌ها را روی دست داریم البته به جنگ متوصل نمی‌شویم تا زمانی که جنگ بالای ما تحمیل، نشود.»
رییس اجرایی جمیعت اسلامی می‏گوید:«گزینه‌های زیاد است که باز ما از آن استفاده خواهیم کرد، ولی هیچ وقت منطق ما برای فعلاً حکم جنگ را نمی‌کند و خاطرتان جمع باشد ولی آرام هم نخواهیم نشست و انتظار یک نتیجه خوب هستیم، به امید این که توافق زودتر نتیجه بدهد و به امید این که نوروز هم یک نوروز خوب و آرام باشد.»
عطامحمد نور در بخشی از این پیام عیدی در مورد روند گفت‏وگوهای صلح تاکید کرده و بی آن که از کسی نام ببرد گفته، قدرت‌خواهان به دنبال سبوتاژ روند صلح هستند.
رییس اجرایی جمعیت می‏گوید که در آستانه سال نو، بلخ میزبان مهمانان داخلی و خارجی است و برای با شکوه برگزار شدن این جشن کهن منتظر می‏مانیم تا مردم در آرامش سال نو را جشن بگیرند.
با این همه، هفته گذشته بر سر معرفی عبدالرقیب مبارز فرمانده جدید پولیس بلخ در مزارشریف درگیری نظامی صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا