آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

دبیرکل ناتو:‌

منتظر نتیجه انتخابات افغانستان هستیم/ ناتو با امریکا یکجا افغانستان را ترک ‌می‌کند

دبیرکل ناتو می‌گوید این سازمان منتظر اعلام نتایج شفاف ریاست جمهوری افغانستان است و در زمان مناسب با امریکا یکجا افغانستان را ترک خواهد کرد.

دبیرکل ناتو می‌گوید این سازمان منتظر اعلام نتایج شفاف ریاست جمهوری افغانستان است و در زمان مناسب با امریکا یکجا افغانستان را ترک خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه (۱ عقرب) طی یک کنفرانس خبری پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، در مورد روند صلح، انتخابات، مبارزه علیه تروریزم و حضور نیروهای خارجی در افغانستان معلومات ارائه کرد.
دبیرکل ناتو در مورد روند صلح افغانستان گفت:« ناتو از شروع دوباره مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان پشتیبانی می‌کند، اما طالبان باید تعهد جدی و تمایل واقعی برای صلح و مصالحه نشان دهند.»
در خصوص انتخابات، آقای استولتنبرگ گفت که انتخابات افغانستان باید شفاف و با اعتبار باشد.
وی تأکید کرد:« ما باید اجازه دهیم کمیسیون‌های انتخاباتی کار خود را انجام دهد.»
در امر مبارزه با تروریزم، ینس استولتنبرگ گفت که افغانستان بخشی از مأموریت جهانی ناتو برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش است.
وی افزود:« ما نمی‌خواهیم داعش در افغانستان دوباره قدرت بگیرد.»
دبیر کل ناتو با اشاره به شمار نیروهای خارجی در افغانستان بیان داشت:« ما شاهد تغییرات در شمار نیروهای ناتو در افغانستان بوده‌ایم، اما متعهد به افغانستان هستیم. ناتو با ایالات متحده به افغانستان رفت و اگر قرار شود از این کشور خارج شویم، با امریکا یکجا خارج خواهیم شد.»
گفتنی است که وضعیت افغانستان، سوریه و عراق محور بحث‌ نشست وزرای دفاع ناتو است.
این نشست قرار است فردا در بروکسل برگزار گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا