آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

وزیر خارجه:

منطقه از بازگشت «امارت طالبان» حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه می‌گوید که کشورهای اثرگذار منطقه و جهان روی عدم بازگشت به اصطلاح «امارت» و رسیدن به راه حل سیاسی با اراده مردم افغانستان اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه در خبرنامه‌ای گفته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در دیدار با شماری از پژوهشگران، کارشناسان و تحلیلگران کشور،‌ پیرامون آخرین تحولات در عرصهٔ صلح و ایجاد اجماع ملی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی صحبت کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار گفته است که کشورهای اثرگذار منطقه و جهان روی عدم بازگشت به ‌اصطلاح «امارت»، ادامهٔ مبارزهٔ مشترک با تروریزم، حفظ دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم افغانستان و همچنان رسیدن به یک راه حل سیاسی سازگار با ارادهٔ آزاد مردم افغانستان باهم اتفاق دارند.
اتمر افزوده که برای حفظ و تقویت اجماع منطقه‌‌ای و بین‌المللی در موارد یادشده، موجودیت و تقویت اجماع ملی بی‌نهایت مهم است.
این در حالی‌ست که دور دوم گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و طالبان از مدتی به این سو که در قطر آغاز شده بود، متوقف شده است.
از سویی دیگر برخی از مقامات امریکایی و دولت افغانستان می‌گویند که طالبان به توافق و تعهداتی که با امریکا داشته، عمل نکرده است. به گفته برخی از مقامات دولت و سازمان های خارجی، طالبان با شبکه القاعده در ارتباط است و خشونت ها را کاهش نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا