آخرین اخبارجهانسیاست

محمد بن سلمان:

منطقه ما جای درگیری و جنگ نیست/ از برگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم

خبرگزاری دید: محمد بن سلمان در نشست سران اتحادیه عرب ضمن استقبال از برگشت سوریه به این اتحادیه، تاکید کرد که منطقه ما جای درگیری نیست و منازعاتی که سبب رنج ملت‌ها می‌شود، باید پایان یابد.

نشست سران اتحادیه عرب روز گذشته در شهر جده عربستان با اشتراک رهبران کشورهای عربی و ولادمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین آغاز شد.

بن سلمان با تاکید بر این که «ما به کشورهای دوست در شرق و غرب اطمینان می‌دهیم که در مسیر صلح گام برمی‌داریم»، افزود: «هرگز اجازه نخواهیم داد منطقه ما به منطقه‌ای برای منازعه‌ها تبدیل شود».

اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

ولی‌عهد سعودی گفت: «مسئله فلسطین، موضوع اصلی اعراب بوده و هست».

بن سلمان ضمن استقبال از حضور بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در این نشست گفت: «امیدواریم که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، نقطه پایانی بر بحران این کشور باشد.».

او همچنین ابراز امیدواری کرد که زبان گفت‌‌وگو در سودان، مبنایی اساسی باشد. ولی‌عهد سعودی همچنین با اعلام استقبال پادشاهی عربی سعودی از امضای اعلامیه جده از سوی طرفین متخاصم، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جده به آتش‌بس کارآمد بیانجامد.

بن سلمان افزود: ما سال‌ها درگیری داشته‌ایم که مردم از آن آسیب دیدند. به طرف‌های یمنی در یافتن راه‌حلی برای حل بحران در کشورشان کمک خواهیم کرد.

این اظهارات در حالی از سوی ولی‌عهد عربستان بیان می‌شود که اخیراً تهران و ریاض برای از سرگیری روابط دیپلماتیک توافق کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا