آخرین اخبارافغانستان

منطقه گورزاد ولسوالی شرین‌تگاب فاریاب سقوط کرد

در پی درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در منطقه«گورزاد» ولسوالی شیرین‌تگاب، این منطقه به دست طالبان سقوط کرد.
مسوولان محلی ولایت فاریاب تایید می‌کنند که در پی سقوط دو پاسگاه امنیتی و کشته‌شدن چهار نیروی خیزش مردمی و یک پولیس ملی در منطقه گورزاد ولسوالی شیرین‌تگاب، این منطقه ساعت ۳ پس از چاشت دیروز به دست طالبان افتاد و مردم در حال ترک و فرار از خانه‌هایشان هستند.
یک منبع معتبر دولتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: گورزاد پس از آن به دست طالبان افتاد که هاشم‌بای آستانه، یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی، پس از کشته‌شدن چهار تن از افرادش، منطقه را ترک کرد.
این منبع افزود که گورزاد یک ساحه استراتیژیک در امتداد شاهراه میمنه – خواجه‌سبزپوش واقع شده که اگر دولت برای بازپس‌گیری آن تلاش نکند، رفت و آمد مردم دشوار خواهند شد.
هاشم‌بای آستانه، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در این منطقه، تایید کرد که گورزاد به دست طالبان افتاده است.
وی از بی‌توجهی دولت در قسمت تجهیز و حمایت از نیروهای حیزش مردمی انتقاد کرد و گفت که مردم بدون هیچگونه امتیازی می‌جنگند، کشته می‌شوند و اجسادشان به دست طالبان می‌افتد؛ اما دولت به موقع نیرو اعزام نمی‌کند.
به گفته او، در جریان این درگیری ۷ طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب گفت که نیروهای امنیتی به هدف جلوگیری از تلفات خودی و افراد ملکی، از برخی پوسته‌ها عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند، تصرف دوباره این پاسگاه‌ها برای نیروهای امنیتی کار سختی نیست.
وی افزود که در نبرد دیشب به طالبان تلفات سنگینی وارد شده که ارقام آن بعداً ارایه می‌شود.
سید لقمان گهریک، ولسوال شیرین‌تگاب در باره سقوط منطقه گورزاد اشاره‌ای نکرد؛ اما افزود که نیروهای کمکی به این منطقه رسیده‌اند و نبرد ادامه دارد. ده‌ها خانواده در حال ترک منازل شان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا