آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

منع شدن زنان از کار؛ سازمان ملل برخی برنامه‌هایش را در افغانستان تعلیق کرد

خبرگزاری دید: به دنبال منع شدن زنان از کار در سازمان‌های غیردولتی توسط طا-لبان، سازمان ملل متحد برخی برنامه‌هایش را در افغانستان به طور موقت متوقف کرد.


سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که برخی برنامه‌های «حساس از نظر زمانی» را در افغانستان موقتاً متوقف کرده و هشدار داد که بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیز احتمالاً به دلیل ممنوعیت کار زنان امدادگر، باید متوقف شود.
مارتین گریفیتس رییس برنامه‌های امدادی سازمان ملل و چندین گروه‌ امدادی در بیانیه‌ای مشترک گفتند که «مشارکت زنان در ارسال کمک قابل مذاکره نیست و باید ادامه یابد» و از طا-لبان خواستند این تصمیم را لغو کنند.
در این بیانیه آمده است: ممنوع کردن زنان از کار بشردوستانه عواقب تهدید کننده آنی بر زندگی همه افغان‌ها دارد. در حال حاضر، برخی از برنامه‌های حساس به دلیل کم‌بود کارمندان زن به طور موقت متوقف شده‌ است.
در این بیانیه آمده است: ما نمی‌توانیم محدودیت‌های عملی را که اکنون به عنوان یک جامعه بشردوستانه با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم. ما تلاش خواهیم کرد تا به فعالیت‌های حیاتی ادامه دهیم… اما پیش‌بینی می‌کنیم که بسیاری از فعالیت‌ها باید متوقف شود، زیرا نمی‌توانیم کمک‌های اصولی بشردوستانه را بدون امدادگران زن ارایه کنیم.
در این بیانیه که از سوی روسای یونیسف، برنامه جهانی غذا، سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل و ملل متحد امضا شده، آمده است: هیچ کشور نمی‌تواند نیمی از جمعیت خود را از مشارکت در جامعه محروم کند.
این در حالی است که چهار نهاد بزرگ جهانی روز یکشنبه اعلان کردند که عملیات‌ها را به حالت تعلیق در می‌آورند زیرا قادر به اجرای برنامه‌های خود بدون کارمندان زن نیستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا