آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

منع واردات گوشت مرغ پیر در کشور

وزارت زراعت آبیاری و مالداری به منظور حفظ صحت هموطنان، رشد و انکشاف صنعت مرغداری، واردات گوشت مرغ‌ پیر را به کشور منع کرد.


وزارت زراعت آبیاری و مالداری به منظور حفظ صحت هموطنان، رشد و انکشاف صنعت مرغداری، واردات گوشت مرغ‌ پیر را به کشور منع کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت زراعت، واردات مرغ‌های پیر را به خاطر موجودیت «فلزات ثقیل» و دیگر مواد مضره در گوشت آن‌، منع کرده است.
مرغ‌های پیر یا بالاتر از ۱۸ ماهه، مرغ‌هایی است که به لحاظ صحی، زیان‌های واردات و استفاده از گوشت آن‌ها، به مراتب بیش‌تر از فوایدشان به هموطنان است. این مرغ‌ها دارای گوشت سخت، مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و دیرپخت‌ است و با وارداتش به کشور، شمار زیادی از ویروس‌ها و بیماری‌های مرغی را وارد افغانستان می‌کند.
وزارت زراعت اکیداً تصریح کرده است که «از واردات مرغ‌های پیر ستاک مادری و گوشت‌های یخ‌زده‌ آن، منع شود و در صورت مشاهده‌ آن در شاهراه‌ها و مارکیت‌های فروش گوشت، مسئولیت به دوش مدیریت‌های قرنطین و صحت وترنری، مدیریت‌های عمومی صحت حیوانی ولایات و سایر ارگان‌های ذی‌ربط می‌باشد و مسئولان به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.»
با منع و جلوگیری از واردات این مرغ‌ها، هم‌زمان با این که مصئونیت از نگاه واردات این مرغ‌ها تأمین می‌شود، متشبثان خصوصی و مردم تشویق می‌شوند تا در بخش‌های مختلف مرغداری سرمایه‌گذاری کنند و مشتریان نیز به خرید مرغ و گوشت مرغ‌های جوان، صحی و خوش‌مزه اقدام کنند.
واردات مرغ‌های پیر را وزارت زراعت به خاطر زیان‌های صحی آن منع کرده است و باید گفت که حالا افغانستان به دلیل ظرفیت تولید ۹۴ هزار تنی گوشت مرغ به خودکفایی در این زمینه نزدیک شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا